Analitycy: Biedronka powinna zainwestować w ceny, aby zwiększyć dystans do konkurencji

Autor: www.dlahandlu.pl 1 lipca 2015 10:38

Analitycy: Biedronka powinna zainwestować w ceny, aby zwiększyć dystans do konkurencji fot. Jeronimo Martins

BESI Grupo Novo Banco prognozuje, że sprzedaż LfL Biedronki spadnie z + 2,9 proc. (w I kw.) do + 1,6 w drugim kwartale 2015 r. Deflacja w koszyku zakupowym może wynieść - 3,1 proc. Jak zaznaczają analitycy ma na to wpływ deflacja cen żywności w Polsce, ale także mniejsze, od zakładanego przełożenie wprowadzenia nowego asortymentu do oferty sieci.

Analitycy nie przewidują wzrostu marży w sklepach Biedronka, ponieważ uważają że jej część powinna zostać zainwestowana w ceny tak, aby sieć mogła zwiększyć dystans do konkurencji.

Zgodnie z prognozami sprzedaż Biedronki w drugim kwartale powinna wynieść 9,454 mld zł (9,103 mld zł w I kw.). Szacunki analityków jeśli chodzi o inflację żywności w Polsce wskazują na - 2.3 proc.

Przeczytaj także:

Liczba sklepów pod tym szyldem na koniec kwartału powinna wynieść 2,657.

Analitycy zaznaczają, że jeśli wybory wygra PIS, a ewentualny system opodatkowania sieci handlowych byłby zbliżony do tego na Węgrzech - co w znacznie większym stopniu dyskryminuje detalistę nr. 1 na rynku czyli Biedronkę - sieć może odczuwać "presję" na marże. Zdaniem analityków Biedronka nie byłaby w stanie przerzucić kosztów podatków na klientów. Wpływ takiego rozwiązania miałby odzwierciedlanie w postaci spadku wyceny o 1 euro/akcję.

Szacunki co do całej Grupy Jeronimo Martins mówią o sprzedaży w wysokości 3,417 mld euro (wzrost o 8,9 proc, rdr.), zysku brutto 725,4 mln euro i wskaźniku EBITDA 193,4 mln euro (wzrost o 5,5 proc. rdr.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,99

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201