Analitycy: Carrefour będzie musiał zdecydować, czy pozostać w Chinach

Autor: dlahandlu.pl 23 listopada 2017 12:06

Porozumienie giganta e-commerce Alibaba Group z Auchan Retail co do współpracy na rynku chińskim może zmusić Carrefoura do wyjścia z tego kraju – spekuluje agencja Reuters.

Nowy prezes grupy Carrefour Alexandre Bompard zapowiedział, że 23 stycznia ujawni swój plan naprawy dla francuskiej firmy. Bompard musi zdecydować, czy pozostawić operacje w Chinach. Carrefour od lat próbuje tu poprawić swoje wyniki. W czwartym kwartale sprzedaż sieci spadła o 5,4 proc., w wyniku ostrej konkurencji ze strony lokalnych graczy i silnego rynku internetowego.

Do tej pory detaliści z Zachodu, którym udało się odnieść sukces w Chinach, osiągnęli to dzięki partnerstwom z lokalnymi sprzedawcami detalicznymi, takimi jak Auchan z Sun Art Retail - napisali analitycy, których cytuje Reuters.

Ich zdaniem, szanse na rozwój na tym rynku daje połączenie opcji offline i online, co widać po ostatnich umowach, zawartych  pomiędzy Wal-Mart i JD.com oraz Auchan i Alibaba. W przypadku braku szybkiego zawarcia takiego partnerstwa, nie wykluczone, że Carrefour mógłby podjąć decyzję o sprzedaży aktywów w Chinach.

Przypomnijmy, że w poniedziałek Grupa Alibaba, Auchan Retail i Ruentex Group ogłosiły, iż zawarły strategiczny sojusz, w ramach którego będą wspólnie rozwijać handel detaliczny w segmencie FMCG w Chinach. Jak podała spółka Auchan Retail, w ramach strategicznego sojuszu Alibaba Group zainwestuje łącznie 22,4 miliarda HK (około 2,88 miliarda USD), by uzyskać łączny bezpośredni i pośredni udział w wysokości 36,16 proc. w Sun Art Retail Group Limited. Udziały te kupi od Ruentex. Auchan Retail również zwiększy swój udział w Sun Art.

Po transakcji, Auchan Retail, Alibaba Group i Ruentex będą posiadać odpowiednio: 36,18 proc., 36,16 proc. i 4,67 proc. udziału w Sun Art.

Sun Art jest wiodącą, wieloformatową siecią stacjonarnych sklepów spożywczych w Chinach. Na dzień 30 czerwca 2017 r. działalność firmy obejmowała łącznie powierzchnię brutto około 12 milionów metrów kwadratowych. Obecnie Sun Art prowadzi 446 hipermarketów o powierzchni 17 000 metrów kwadratowych w 29 prowincjach, autonomicznych regionach i gminach w Chinach pod banerami "RT-Mart" i "Auchan", a także supermarkety i innowacyjne sklepy pod marką "Auchan Minute".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,74

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane