Analitycy: Carrefour szuka wyróżników wykraczających poza cenę

Autor: dlahandlu.pl 16 lutego 2018 11:25

Analitycy: Carrefour szuka wyróżników wykraczających poza cenę Fot. materiały prasowe Carrefour

Na polskim rynku handlu detalicznego, który jest wrażliwy na ceny i zdominowany przez dyskonty, Carrefour wprowadził kluczowe wyróżniki, które wykraczają poza typowo cenowy wymiar. Sieć postawiła głównie na produkty świeże. Najbardziej widoczna w strategii Carrefoura jest rola żywności organicznej i prozdrowotnej. Polscy konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na te kwestie, a niektóre sklepy sieci odnotowują dwucyfrowy wzrost sprzedaży w tych kategoriach - wyjaśniają analitycy LZ Retailytics.

Aby wzmocnić swoją pozycję, Carrefour ma gwarancję najlepszej ceny na wybrane produkty. Sieć mocno stawia na współpracę z lokalnymi dostawcami, odpowiadając w ten sposób na trend związany z patriotyzmem gospodarczym. Wprawdzie kierownicy sklepów nie mają możliwości bezpośredniego zamawiania i uzupełniania produktów, ale mogą zwrócić się do centrali z wykazem najbardziej pożądanych przez konsumentów towarów. 

W największych aglomeracjach hipermarkety Carrefoura mają specjalne nawy dedykowane lokalnym, polskim produktom. Sieć odróżnia się od konkurentów także poprzez szeroki asortyment regionalnych piw rzemieślniczych (nawet ponad 300 gatunków) - ich oferta jest dostosowana do różnych formatów sklepów sieci. To ukłon w stronę polskich konsumentów, którzy coraz chętnej sięgają po piwa z małych browarów, a także turystów chcących poznać lokalne specjały.

W wybranych lokalizacjach hipermarketów Carrefour stworzył koncept Smacznie – miejsce, w którym klienci mogą usiąść, spróbować posiłków przygotowanych na ciepło. Zupełna nowością jest Wyspa Smaków (Carrefour Promenada), gdzie oprócz dań gotowych do kupienia – sałatek, sushi, tapasów, słodyczy i świeżych soków – klienci będą mogli wybrać również dania z przygotowywanego na miejscu menu lunchowego. Do wyboru będzie zupa oraz dania mięsne, wegetariańskie lub rybne. 

W różnych formatach swoich sklepów Carrefour oferuje również suszone owoce i orzechy sprzedawane luzem, zwykle w pobliżu sekcji świeżych produktów. Klienci mogą skorzystać także z wyciskarki do jabłek i pomarańczy i zrobić sobie świeży sok.

- Żywność convenience to segment wciąż słabo rozwinięty, konsumenci nadal wolą jeść lub przygotowywać posiłki w domu. W związku z tym eksperymenty Carrefoura w hipermarketach wydają się odważne: w najnowocześniejszym hipermarkecie w Warszawie (Carrefour PRO) jest duży asortyment żywności na wynos czy kuchnia szefa na miejscu. To oczywiście kosztowne inwestycje, ale są kluczowymi wyróżnikami i środkiem do promowania asortymentu o wysokim poziomie kompetencji, co przełoży się na satysfakcję klientów i zwiększenie odwiedzalności sklepów - wskazuje Gildas Aitamer z LZ Retailytics.

- Wyzwaniem dla Carrefoura w Polsce będzie promowanie zróżnicowanego i wysokiej jakości asortymentu bez zbytniego rozszerzania widełek cen. Zwłaszcza, że kwestią czasu jest podchwycenie wiodących trendów (ekologia, regionalizm, conveniencie, technologie) przez dyskontową konkurencję - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Smart shopper Warszawa 2018-02-17 11:14:52

    Odkąd w tym sklepie jest tyle ukrainców, omijam go z daleka.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.