Analitycy: Dino działa w segmencie rynku FMCG, który rośnie najszybciej w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2017 10:44

Analitycy: Dino działa w segmencie rynku FMCG, który rośnie najszybciej w Polsce Wnętrze sklepu Dino. Fot. materiały prasowe

Analitycy Noble Securities oceniają, że wyniki Dino będą rosnąć dynamicznie w kolejnych kwartałach. Ich zdaniem, w czwartym kwartale sieć otworzy kolejnych 40 sklepów, co da w sumie 130 otwarć w całym 2017 r. Intensywny rozwój (nakłady inwestycyjne w latach 2017-2020 szacowane są przez Noble na łącznie 1,9 mld zł), będzie finansowany głównie z wypracowanych przepływów z działalności operacyjnej.

Zdaniem analityków Noble Securities, wśród potencjalnych zagrożeń dla dalszego rozwoju sieci znajduje się ograniczenie handlu w niedzielę, jednak według ich szacunków będzie to ograniczony wpływ. Ponadto, widzą oni ryzyko kanibalizacji sieci i mniejszej efektywności nowych sklepów

- Spółka ma bardzo dobre momentum wynikowe. Wyniki wspierają zarówno pozytywne wskaźniki sprzedaży lfl, jak również dynamiczny rozwój sieci. Wybrany przez spółkę model biznesowy jest kapitałochłonny, ale pozwala na elastyczność w budowie sieci i zapewnia wysokie marże EBITDA – oceniają analitycy Noble Securities.

Przypominają, że spółka opublikowała bardzo dobre wyniki za trzeci kwartał 2017 r. Przychody w tym okresie wyniosły 1,22 mld zł (+33% r/r), EBITDA wyniosła 109 mln zł (+42% r/r), a zysk netto 64 mln zł (+22% r/r).

- Wzrost sprzedaży jest skutkiem zarówno wzrostu sieci, jak i wzrostu sprzedaży porównywalnej lfl, która poprawiła się w trzecim kwartale o 16,1% r/r, a w całym 1-3Q17 o 15,2% r/r. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 roku spółka otworzyła 90 nowych sklepów. Zakładamy, że w czwartym kwartale spółka otworzy kolejne 40 sklepów. W całym roku prognozujemy, że spółka osiągnie 4,46 mld zł sprzedaży, 360 mln zł EBITDA i 194 mln zł zysku netto – czytamy w raporcie Noble Securities.

Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, zarząd planuje przekroczenie liczby 1200 sklepów do końca 2020 roku. Model rozwoju oparty o budowę własnych sklepów pozwala na dużą elastyczność w doborze lokalizacji, co jest kluczowe w modelu biznesowym (supermarkety proximity), który wybrała spółka. Segment, w którym spółka operuje jest najszybciej rosnącym obszarem handlu FMCG w Polsce – oceniają analitycy.

Na koniec trzeciego kwartału 2017 r. Grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod dalszy rozwój, w tym 121 działek było kupionych (107 rok temu), z czego na 72 trwały budowy (na 48 rok temu). W przypadku kolejnych 348 działek Grupa Dino miała podpisane umowy przedwstępne na ich zakup (224 rok temu).

- Najbliższe lata w związku z intensywnym rozwojem sieci, jak również budowy dwóch centrów logistycznych i zakładu produkcyjnego będą się charakteryzowały wysokimi nakładami inwestycyjnymi. Szacujemy, że spółka wyda w latach 2017-2020 łącznie 1,9 mld zł. W większości środki będą pochodziły z wypracowanych przepływów z działalności operacyjnej (spółka ma ujemny kapitał obrotowy), niemniej jednak nie oczekujemy w tym okresie wypłaty dywidendy – przewidują analitycy.

- Oczekujemy w kolejnych kwartałach kontynuacji dynamicznej poprawy wyników, jednak uważamy, że perspektywy są już ujęte w wycenie. Wydajemy pierwszą rekomendacje dla spółki z ceną docelową 70,0 zł i widząc w potencjał wzrostowy w wysokości 4 proc. wydajemy rekomendację TRZYMAJ - dodali. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane