Analitycy: Dino działa w segmencie rynku FMCG, który rośnie najszybciej w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2017 10:44

Analitycy: Dino działa w segmencie rynku FMCG, który rośnie najszybciej w Polsce Wnętrze sklepu Dino. Fot. materiały prasowe

Analitycy Noble Securities oceniają, że wyniki Dino będą rosnąć dynamicznie w kolejnych kwartałach. Ich zdaniem, w czwartym kwartale sieć otworzy kolejnych 40 sklepów, co da w sumie 130 otwarć w całym 2017 r. Intensywny rozwój (nakłady inwestycyjne w latach 2017-2020 szacowane są przez Noble na łącznie 1,9 mld zł), będzie finansowany głównie z wypracowanych przepływów z działalności operacyjnej.

Zdaniem analityków Noble Securities, wśród potencjalnych zagrożeń dla dalszego rozwoju sieci znajduje się ograniczenie handlu w niedzielę, jednak według ich szacunków będzie to ograniczony wpływ. Ponadto, widzą oni ryzyko kanibalizacji sieci i mniejszej efektywności nowych sklepów

- Spółka ma bardzo dobre momentum wynikowe. Wyniki wspierają zarówno pozytywne wskaźniki sprzedaży lfl, jak również dynamiczny rozwój sieci. Wybrany przez spółkę model biznesowy jest kapitałochłonny, ale pozwala na elastyczność w budowie sieci i zapewnia wysokie marże EBITDA – oceniają analitycy Noble Securities.

Przypominają, że spółka opublikowała bardzo dobre wyniki za trzeci kwartał 2017 r. Przychody w tym okresie wyniosły 1,22 mld zł (+33% r/r), EBITDA wyniosła 109 mln zł (+42% r/r), a zysk netto 64 mln zł (+22% r/r).

- Wzrost sprzedaży jest skutkiem zarówno wzrostu sieci, jak i wzrostu sprzedaży porównywalnej lfl, która poprawiła się w trzecim kwartale o 16,1% r/r, a w całym 1-3Q17 o 15,2% r/r. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 roku spółka otworzyła 90 nowych sklepów. Zakładamy, że w czwartym kwartale spółka otworzy kolejne 40 sklepów. W całym roku prognozujemy, że spółka osiągnie 4,46 mld zł sprzedaży, 360 mln zł EBITDA i 194 mln zł zysku netto – czytamy w raporcie Noble Securities.

Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, zarząd planuje przekroczenie liczby 1200 sklepów do końca 2020 roku. Model rozwoju oparty o budowę własnych sklepów pozwala na dużą elastyczność w doborze lokalizacji, co jest kluczowe w modelu biznesowym (supermarkety proximity), który wybrała spółka. Segment, w którym spółka operuje jest najszybciej rosnącym obszarem handlu FMCG w Polsce – oceniają analitycy.

Na koniec trzeciego kwartału 2017 r. Grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod dalszy rozwój, w tym 121 działek było kupionych (107 rok temu), z czego na 72 trwały budowy (na 48 rok temu). W przypadku kolejnych 348 działek Grupa Dino miała podpisane umowy przedwstępne na ich zakup (224 rok temu).

- Najbliższe lata w związku z intensywnym rozwojem sieci, jak również budowy dwóch centrów logistycznych i zakładu produkcyjnego będą się charakteryzowały wysokimi nakładami inwestycyjnymi. Szacujemy, że spółka wyda w latach 2017-2020 łącznie 1,9 mld zł. W większości środki będą pochodziły z wypracowanych przepływów z działalności operacyjnej (spółka ma ujemny kapitał obrotowy), niemniej jednak nie oczekujemy w tym okresie wypłaty dywidendy – przewidują analitycy.

- Oczekujemy w kolejnych kwartałach kontynuacji dynamicznej poprawy wyników, jednak uważamy, że perspektywy są już ujęte w wycenie. Wydajemy pierwszą rekomendacje dla spółki z ceną docelową 70,0 zł i widząc w potencjał wzrostowy w wysokości 4 proc. wydajemy rekomendację TRZYMAJ - dodali. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.