Analitycy: Dino ,,skazane" na dalszy wzrost

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2018 09:38

Analitycy: Dino ,,skazane" na dalszy wzrost Fot. materiały prasowe

- Dino jest najszybciej rosnącą siecią spożywczą w Polsce, która rozwijała się w tempie 37,8 proc. CAGR (roczny wskaźnik wzrostu) 2010-17, jednocześnie utrzymując sprzedaż porównywalną powyżej dynamiki inflacji w analizowanym okresie. Wyniki osiągane przez spółkę potwierdzają skuteczność modelu biznesu opartego na własnej sieci marketów działających w segmencie proximity.

2017 rok był kolejnym rekordowym w historii Dino - sieć sprzedażowa zwiększyła się o 23 proc. rdr do 775 sklepów, a szacowana EBITDA powinna wynieść 388 mln zł (+38,1 proc. rdr). Oczekujemy, że spółka będzie rozwijała sieć sprzedażową w tempie 20,8 proc. CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów) - podali w rekomendacji analitycy Domu Maklerskiego mBanku.Dino jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się sieci spożywczych w Polsce. - Na koniec 9 miesięcy 2017 sieć miała 121 zakupionych działek oraz 348 umów przedwstępnych na działki, co łącznie powinno pozwolić spółce na rozwój sieci do zakładanych przez nas 1338 placówek w 2020 roku. Uważamy, że wysokie tempo wzrostu sieci powinno być kontynuowane po 2020 roku.

Relatywnie młoda struktura sieci sprzedażowej (na koniec 9 miesięcy ubr. r. około 47% sklepów zostało otwartych w ciągu ostatnich 3 lat) oraz sprzyjające otoczenie rynkowe, stwarzają potencjał do dalszego zwiększania efektywności sprzedaży w kolejnych latach. Oczekujemy wzrostu sprzedaży/
mkw. w średniorocznym tempie 3,4% w latach 2017-20 - prognozują analitycy.

- Sieć Dino na koniec 2016 roku miała skalę sprzedażową 12,7x mniejszą od sieci Biedronka. Szacujemy, że marża EBITDA sieci Biedronka oczyszczona o koszty najmu wyniosła około 9,8% w 2016 roku vs. 8,3% marży EBITDA w Dino w 2016 roku. Według naszych szacunków różnica w skali działalności pomiędzy sieciami powinna się zmniejszyć do 5,4x w 2021 roku. Wzrost skali powinien pozytywnie wpłynąć na rentowność EBITDA sieci Dino (poprawienie warunków handlowych oraz rozwodnienie kosztów SG&A). Ponadto oczekujemy poprawy wskaźnika konwersji gotówki w dniach z -38 dni w 2016 do -49 dni w 2022 r. (analogiczny wskaźnik dla sieci Biedronka to -70 dni w 2016 roku) - czytamy w rekomendacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8714

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 684371

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane