Analitycy DM PKO BP zakładają, że spór z US zostanie rozstrzygnięty na niekorzyść Emperii

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 8 grudnia 2016 11:01

Strategia Emperii oparta na intensyfikacji wzrostu w segmencie detalicznym (przychody
w 2016 +19% r/r; w 2017 +13% r/r) pozwala generować stabilne przepływy operacyjne, a obecny poziom gotówki netto (80 mln zł) jest wystarczający aby myśleć o przejęciach (przegląd opcji strategicznych). Jednak ze względu na bardzo wysokie naszym zdaniem prawdopodobieństwo przegrania sporu z Urzędem Skarbowym o zapłatę podatku CIT ze sprzedaży Tradisu obniżamy naszą rekomendację do Trzymaj i cenę docelową do 63 zł na akcję - czytamy w rekomendacji DM PKO BP.

Analitycy DM PKO BP szacują, że przychody Stokrotek w 2016 r. osiągną poziom 2,43 mld zł (+19% r/r) i stanowić będą 98% przychodów całej grupy Emperia, zysk EBITDA segmentu wyniesie 47,5 mln zł (+11% r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (-7% r/r). - Szacujemy, że segment detaliczny ma jeszcze około 15-20 mln zł straty z lat poprzednich do rozliczenia w podatku, co może być widoczne w postaci tarczy podatkowej (czego jednak nie zakładamy w naszych prognozach) - piszą analitycy.

- Od 2017 r. spodziewamy się spadku marży brutto w grupie, ze względu na przyspieszenie otwarć w formule franczyzowej, gdzie marża brutto jest do 3x niższa niż na sklepach własnych. Zakładamy, że Emperia otworzy w 2016 r. blisko 60 nowych sklepów, zamykając rok na poziomie 379 sklepów (+17% r/r) przy wzroście powierzchni handlowej do 178 tys. mkw. (+11% r/r). Na koniec 3 kwartału 2016 Emperia miała 358 sklepów Stokrotka (+34 otwarte w 2016). Cel na 2017 wydaje się być ambitny, Emperia chce otworzyć do 100 nowych sklepów, bez sklepów convenience i ewentualnych przejęć, przyspieszając rozwój w formule franczyzowej (do 50% nowych otwarć w 2017) - czytamy w raporcie.

Analitycy DM PKO BP zakładają, że obecnie trwający spór z Urzędem Skarbowym o zapłatę podatku CIT ze sprzedaży Tradisu do Eurocashu zostanie rozstrzygnięty na niekorzyść Emperii, w konsekwencji Emperia będzie musiała zapłacić wraz z odsetkami kwotę 250 mln zł, co implikuje 21 zł negatywnego wpływu na wycenę – co uwzględniono w modelu DM.

Emperia pracuje obecnie nad nowym konceptem sklepu w formacie convenience. Pierwsze sklepy w formule franczyzowej mają zostać otwarte już na początku 2017 r. Będą to małe sklep z relatywnie szeroka ofertą świeżych towarów, w których będzie można zrobić kompleksowe zakupy.
Spodziewamy się, że w 2017 uda się otworzyć około 10 sklepów w formacie conveniece i na tej podstawie zostanie podjęta decyzja co do dalszego rozwoju nowego konceptu.

Pod koniec sierpnia 2016 zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu różnych opcji strategicznych wspierających dalszy rozwój działalności grupy Emperia. Spółka rozważa różne opcje strategiczne, w tym w szczególności: poszukiwanie inwestora, emisję akcji, partnerstwo strategiczne lub zmianę struktury Grupy. Na chwilę obecną jednak zarząd grupy nie podjął jeszcze żadnych kluczowych decyzji.
- Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem, wydają się być przejęcia średniej wielkości, lokalnych sieci detalicznych, których liczba sklepów waha się w przedziale 20-50. Chociaż nie wykluczamy scenariusza gdzie Emperia zdecydowałaby się na przejęcie większej sieci, która wypełni lukę lokalizacyjna na południowym-zachodzie Polski, jak sieć Piotr i Paweł (1,2 mld zł przychodów za 2015) oraz sieć Ledi (0,9 mld zł przychodów za 2015) - podają analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane