Analitycy: Fuzja Tesco z Bookerem zamiesza na brytyjskim rynku

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 16 listopada 2017 11:55

Fuzja Tesco z największym brytyjskim hurtownikiem, firmą Booker, pozwoli na poprawę marż w Tesco i zmieni oblicze rynku detalicznego i hurtowego w Wielkiej Brytanii - uważają analitycy, cytowani przez serwis esmmagazine.com. Są oni zgodni co do tego, że planowana fuzja z całą pewnością zamiesza na brytyjskim rynku detalicznym.

Przypomnijmy, że urząd ds. konkurencji i rynków (CMA) kilka dni temu zatwierdził fuzję Tesco z Bookerem. Chociaż nie było wątpliwości, że do fuzji dojdzie, rynek przewidywał, że mogą zostać postawione pewne warunki związane z tym procesem, takie jak zbycie niektórych sklepów lub ograniczenie operacji w celu uniknięcia monopolu na brytyjskim rynku handlu detalicznego FMCG.

Tymczasem CMA uznał, iż istniejąca konkurencja jest wystarczająco silna w obu kanałach sprzedaży, a połączenie Tesco i Bookera nie doprowadzi do podwyższenia cen lub ograniczenia usług dla sklepów detalicznych i konsumentów.

- Tesco skupia się obecnie na poprawie rentowności i marży w Wielkiej Brytanii. Transakcja z Bookerem pozwoli mu na powrót do wzrostów – mówi Bruno Monteyne z Bernstein Research.

– Segment restauracji, hoteli, cateringu jest dużym rynkiem, zbliżonym wielkością do rynku detalicznego żywności, a rośnie szybciej. Połączone możliwości operacyjne Tesco i Bookera pozwolą na zupełnie nowy poziom usług w segmencie Horeca, umożliwiając szybkie zdobywanie udziałów w rynku przez połączony podmiot. To powinno wystarczyć, aby Tesco stało się jednym z najszybciej rozwijających się detalistów w Wielkiej Brytanii przez wiele lat – dodaje.

Zdaniem Clive’a Black z Shore Capital, możliwe są kolejne duże fuzje na rynku FMCG w Wielkiej Brytanii. - Jeśli Tesco i Booker otrzymali bezwarunkową zgodę na połączenie, nie można wykluczyć możliwości dalszej konsolidacji na dużą skalę - mówi. Jego zdaniem, CMA jest „organizacją, która żyje w innym wszechświecie, poza tym, co jest normalnym postrzeganiem świata”.

Analitycy Global Data uważają, że CMA nie ma racji uważając, że "istniejąca konkurencja jest wystarczająco silna zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym, aby zapewnić, że fuzja pomiędzy Tesco i Bookerem nie doprowadzi do wyższych cen lub ograniczenia usług dla supermarketów i konsumentów". - Tesco Booker zmieni fundamentalnie strukturę i konkurencję na rynku convenience. Rynek spożywczy powinien zacząć się martwić – uważają analitycy Global Data.

- Tesco Booker prawdopodobnie nie będzie w stanie mocno urosnąć, biorąc pod uwagę istniejący portfel sklepów, ale obniży marże dzięki przewadze w zakresie zaopatrzenia, będzie mógł inwestować w sklepy i stworzyć wszechobecną brytyjską markę w segmencie hurtowej i detalicznej sprzedaży żywności – dodali.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,47

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane