Analitycy: LPP i CCC korzystają na dobrej koniunkturze rynkowej

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2017 09:54

W latach 2017-2019 przychody LPP będą rosły średnio o 14 proc. na rok, a przychody CCC średnio o 21 proc. – przewidują analitycy Domu Maklerskiego Vestor. Ich zdaniem, w długim okresie zarówno zagrożeniem jak i szansą dla obu spółek jest kanał internetowy.

Analitycy przypominają, że polski rynek odzieży i obuwia nadal rośnie. Według szacunków PMR w latach 2017-2022 średnioroczny wzrost przekroczy 4 proc. Dobrą koniunkturę widać w wynikach LPP i CCC: we wrześniu 2017 roku LPP odnotowało wzrost sprzedaży za metr kwadratowy o 9 proc. rok do roku, zaś CCC o 7 proc. (nie uwzględniając Eobuwia).

- W krótkim okresie korzystne otoczenie makro pozwoli obu spółkom na dalsze wzrosty poziomów sprzedaży za metr kwadratowy. W długim okresie zarówno zagrożeniem jak i szansą jest kanał internetowy – czytamy w raporcie DM Vestor.

Według analityków, w tym kanale relatywnie dużo mocniejszą pozycję ma CCC niż LPP, ze względu na m.in. na skokowy wzrost udziału w rynku online dzięki przejęciu sklepu Eobuwie, który ma multibrandowy charakter. Ponadto, CCC ma mniejszą konkurencję w obuwiu zagranicznych graczy odzieżowych typu Zalando, a udział sprzedaży online w obuwiu jest niższy, co oznacza większy potencjał do wzrostu.

W oparciu o nasze prognozy oczekujemy, że kanał internetowy w 2019 roku wygeneruje ok. 17 proc. przychodów CCC oraz ok. 7 proc. w LPP.

Mimo dobrych prognoz, analitycy DM Vestor zalecają sprzedawanie akcji LPP, wyznaczając cenę docelową na poziomie 6,96 zł.

Zakładając rozwój powierzchni handlowej o 10 proc. rocznie w latach 2017-18, wzrost sprzedaży za metr kwadratowy o 7 proc. rok do roku w 2017 roku oraz o 6 proc. w 2018, a także poprawę rentowności brutto ze sprzedaż do ponad 52 proc., prognozują oni na lata 2017-19 średnioroczny wzrost przychodów LPP na poziomie 14 proc. oraz zysku netto w wysokości 21 proc.

- W naszej ocenie poprawa wyników, jak również uwalnianie środków z kapitału obrotowego netto dzięki wydłużaniu terminu płatności zobowiązań są już w dużej mierze uwzględnione w wycenie spółki – oceniają analitycy.

Jednocześnie zwracają oni uwagę na relatywnie niski udział sprzedaży internetowej w przychodach spółki (ok. 4 proc. we wrześniu 2017 roku oraz prognozowany wzrost do 7 proc. w 2019).

Natomiast w przypadku CCC analitycy wydali rekomendację kupuj, z ceną docelową 322 zł. Jako główne czynniki wzrostu w najbliższym okresie wskazują oni: wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, którą spółka będzie w stanie utrzymać również w kolejnych kwartałach (prognoza DM Vestor zakłada w latach 2017- 19 średnioroczny wzrost przychodów na poziomie 21 proc.) oraz dynamiczny rozwój sprzedaży Eobuwia (zakładany wzrost przychodów sprzedaży e-commerce o 100 proc. rok do roku w 2017 roku oraz o 50 proc. w 2018. Czynnikiem wzrostu będzie także kontrola kosztów, która powinna pozwolić spółce na poprawę rentowności operacyjnej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tetryk 2017-10-31 13:26:44

    Śledzę od jakiegoś czasu rozwój tych spółek i na prawdę robią dynamiczne postępy, gratulacje dla zarządów.

  • jojo 2017-10-29 13:30:57

    14% wzrostu to chyba ostrożna prognoza w moim mniemaniu spółkę stać na więcej.

  • julia 2017-10-28 11:54:22

    Ja kupuję w Reserved przez Internet

ZOBACZ WSZYSTKIE (10)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane