PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Analitycy o planie transformacji Carrefour 2022: Ewolucja a nie rewolucja

Autor: dlahandlu.pl 24 stycznia 2018 13:55

Wiele spodziewano się od prezesa Carrefoura, Alexandre'a Bomparda, jeśli chodzi o rozpoczęcie planu transformacji giganta handlu detalicznego. Jednakże plan przedstawiony przez nowy zarząd spółki wydaje się ewolucją istniejących strategii, a nie rewolucją, której wielu się spodziewało – oceniają analitycy IGD Retail Analysis.

Po pierwsze, nie pojawiła się oczekiwana przez wielu decyzja o wyjściu z jednego z rynków. -Spekulacje w ramach przygotowań do ogłoszonej strategii sugerowały, że Carrefour może sprzedać część swoich międzynarodowych operacji. Jednak z wyjątkiem wiadomości, że Carrefour i China Tencent podpisały wstępne porozumienie dotyczące strategicznej współpracy, nie było wzmianki o wyjściu z rynku – ocenia IGD Retail Analysis.

W odniesieniu do hipermarketów, Carrefour zapowiedział większe zaangażowanie w zarządzanie formatem na rodzimym rynku, mówiąc, że "we Francji nie planuje się zamknięć". Detalista ogłosił, że powierzchnia sprzedaży zostanie zmniejszona - o co najmniej 100 000 m kw. do 2020 r. – ale to tylko około 5 proc. całkowitej powierzchni hipermarketów Carrefoura we Francji.

- To dobra wiadomość dla dostawców, którzy mają zapewnioną ciągłość zamówień. Wszelkie wątpliwości związane z długoterminową współpracą z Carrefour w krajach, o których mówi się, że są na sprzedaż zostały wyeliminuje – oceniają analitycy. I dodają, że sprzedaż udziałów operacji Carrefoura w Chinach firmie Tencent powinna pomóc w lepszej rywalizacji na rynku chińskim. Może jednak zająć trochę czasu, zanim potencjalne korzyści z tej transakcji pojawią się na rodzimym rynku.

Druga kwestią analizowaną przez IGD są plany inwestycji w cyfrowe projekty. Plany zainwestowania 2,8 mld euro w ciągu 5 lata spełniają oczekiwania rynku. Analitycy zwracają uwagę, że inwestycje będą dokonywane głównie we Francji i obejmą: rozwój usługi dostawy do domu, rozszerzenie na kolejne miasta jednogodzinnej przesyłki ekspresowej, otwarcie 170 nowych lokalizacji Drive w kraju, a także rozwoju usługi Click & Collect do ponad połowy swoich sklepów do 2019 roku.

- Decyzja o dalszych inwestycjach online to dobra wiadomość dla dostawców, ponieważ Carrefour pozostaje w tyle za rywalami we Francji, a inwestycje pozwolą mu lepiej konkurować z Amazonem. Jednak osiągnięcie sprzedaży online na poziomie 5,2 miliarda euro do 2022 roku będzie trudne, zważywszy, że w 2016 roku sprzedaż ta we wszystkich kategoriach wyniosła 1,2 miliarda euro, a także ze względu na oraz rosnące konkurencyjne otoczenie w kraju – napisali analitycy IGD w raporcie.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8408

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane