Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje nowej strategii i wiarygodnego opowiadania historii

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2017 10:00

Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje nowej strategii i wiarygodnego opowiadania historii Fot. Shutterstock.com

Tesco zamyka sklepy, aby odzyskać kontrolę nad rentownością. Pomimo opublikowania w zeszłym miesiącu lepszych wyników kwartalnych i odwrócenia negatywnych trendów w  Europie Środkowo-Wschodniej, detalista przypomniał ostatnimi decyzjami,  że jego działalność w Polsce pozostaje wyzwaniem- komentują analitycy LZ Retailitycs.

Presja kosztowa i zaległości inwestycyjne nagromadzone w ostatnich latach są wyraźnie odczuwalne podczas wizyt w niektórych sklepach w Polsce, zwłaszcza w regionach słabiej rozwiniętych. Do tego dochodzi presja ze strony dyskontów, które modernizują swoje placówki i silnie stawiają na promocje cenowe - wskazują analitycy.

Jednak problemy Tesco to coś więcej niż działanie w mało konkurencyjnym obecnie formacie i nieskuteczna polityka cenowa. Detalista potrzebuje rewitalizacji swojej strategii handlowej i odwagi, by wiarygodnie opowiadać historię. Eksperci wskazują na potrzebę budowania lojalności oraz zmianę strategii asortymentowej. 

Na przykład sekcja owoców i warzyw w Tesco obejmuje około 80 jednostek SKU, podczas gdy dyskonty osiągnęły poziom ponad 100, nie licząc produktów ekologicznych oferowanych przez sieci Aldi i Lidl. Oznakowanie tej sekcji w Tesco to "Warzywa Owoce", podczas gdy dyskonty oznaczają taki asortyment nawiązując do otwartych bazarów: "Ryneczek Lidla" i "Warzywniak" Biedronki - wskazują analitycy LZ Retailitycs.

Dział piekarniczy w Biedronce to oferta świeżych wypieków, oddzielne drewniane stojaki na bagietki oraz szeroki wybór słodkich wypieków na wynos. W supermarkecie Tesco rozwój tego segmentu jeszcze nie nastąpił. Lidl stworzył markę "Chrupiące z pieca", którą eksponuje na eleganckich drewnianych meblach działowych z przeszklonymi drzwiami i wiklinowymi tacami, zaś supermarkety Tesco wciąż często mają w tej sekcji koszyki z drutu - punktują eksperci.

Martin Beháň ma więc trudne zadanie. Jednak zdaniem ekspertów na horyzoncie widoczna jest znacząca poprawa jakości i świeżości w obu wyżej wymienionych kategoriach, a także silniejsze propozycje cenowe produktów spożywczych w ostatnich miesiącach. Niemniej jednak Tesco musi przemyśleć swoje podejście, inaczej sieci grozi ,,utknięcie na ziemi niczyjej'', z niewyraźną i rozmytą propozycją wartości.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • XY 2017-12-04 11:08:20

    obserwacje analityków trafne, ale to nie rocket science, więc za co brali kasę w centrali polskiej w Tesco?

  • Luke 2017-11-28 12:14:38

    Zgadza się, Tylko co z tego, że zapoczątkowało, skoro przez tyle lat nie potrafiło skończyć?? A konkurencja skończyła albo jest w ostatnim etapie, tu jest problem sieci Tesco... Dużo sklepów jest po remodelingu, ale rownie dużo stara i przestarzała..

  • Michal 2017-11-27 13:44:08

    Kto pisał ten artykuł? Przydała by się korekta, bo polska język to najwidoczniej trudna język.

    Jeśli zaś chodzi o samo Tesco, to chyba należało by wspomnieć, że to oni zainicjowali "modę" na refity w Polsce wraz z rozwojem formatu EXTRA bodajże ponad 5 lat temu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane