Analitycy: Ograniczenie handlu w niedzielę z korzyścią dla spółek handlowych

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2017 18:08

Sprzyjające otoczenie makroekonomiczne oraz dobre warunki pogodowe wspierały wyniki sprzedażowe spółek odzieżowych i obuwniczych we wrześniu – oceniają analitycy Domu Maklerskiego mBanku SA. Ich zdaniem, proponowane ograniczenie handlu do dwóch niedziel w miesiącu może docelowo wpłynąć na poprawę kosztów pracowniczych w tych firmach.

Pod względem generowanego wyniku, wrzesień jest najistotniejszym miesiącem w trzecim kwartale 2017 roku. Jednocześnie jest to pierwszy miesiąc o wysokim udziale kolekcji jesień-zima w sprzedaży, a osiągnięty wynik może odzwierciedlać odbiór nowej kolekcji przez klientów.

Analitycy pozytywnie oceniają rezultaty wypracowane przez CCC (kontynuacja wysokiej poprawy lfl), LPP (pozytywny efekt niższego kosztu zakupu kolekcji na rentowność, poprawa lfl oraz najwyższy w 2017 roku zysk na sprzedaży), Vistuli (kontynuacja poprawy lfl), Bytomia (powrót do wysokich odczytów lfl), TXM (odbicie dynamiki sprzedaży rdr oraz poprawa sprzedaży porównywalnej po raz pierwszy od IX 2016).

- Neutralnie oceniamy wyniki sprzedażowe Monnari (wysoka dynamika r/r wsparta efektem bazy) oraz Gino Rossi (dobre wyniki w segmencie obuwniczym oraz brak poprawy sprzedaży r/r w Simple) – napisali analitycy w raporcie.

W nawiązaniu do informacji o zakazie handlu w niedziele, analitycy DM mBanku uważają, że popyt z tych dni zostanie prawdopodobnie przesunięty na inne dni tygodnia.

Janusz Śniadek z PiS (przewodniczący podkomisji ds. rynku pracy) potwierdził w mediach, że zakaz handlu w niedzielę zostanie wprowadzony od 1 stycznia 2018 roku i będzie obejmował co drugą niedzielę w miesiącu.

- Naszym zdaniem istnieje wysokie prawdopodobieństwo przesunięcia popytu na inne dni tygodnia w przypadku wprowadzenia regulacji. Początkowo po wprowadzeniu zakazu może być zauważalny przejściowy spadek sprzedaży w spółkach odzieżowych i obuwniczych. Z drugiej strony ograniczenie handlu w niedzielę pozwoli spółkom lepiej zarządzać grafikami pracowników, co może pozytywnie wpłynąć na ponoszone koszty pracy – oceniają analitycy.

Ponadto, deprecjacja kursu dolar/złoty licząc rok do roku powinna pozytywnie przełożyć się na marżę brutto na sprzedaży generowaną na kolekcji jesień-zima 2017. Niższe koszty zakupu powinny wspierać wyniki w LPP, Monnari (po około 90 proc. zakupów w USD), CCC (około 50 proc. zakupów), Vistuli i Bytomia (około 30 proc. zakupów). Pierwsze efekty widoczne są w przypadku wyników LPP.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Cleo 2017-10-20 15:00:36

    Mogę z całą odpowiedzialnośicą powteirdzić, żadnych strat nie będzie, a małę sklepy wyłączone z ustawy nawet zarobią!

  • karyna 2017-10-20 14:28:23

    Pewnie będzie mega ruch w sobotę, a w niedizle jak czegoś będzie potrzeba wyskoczy się do osdilowego sklepiku pana Zbyszka i dobrze niech chłopaczyna też się odkuje

  • mrumru 2017-10-20 14:00:43

    No to ciekawe, pierwsza analiza mądrych głów która mowi, że zakaz handlu nie wpłynie ujemnie na biznes, mi się też tak wydaje, że wiekich strat nie będzie, szczególnie dla małych polskich sklepów

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane