Analitycy prognozują: W I kw. Biedronka zanotuje 8,1 proc. wzrostu sprzedaży LfL

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2017 13:35

Analitycy prognozują: W I kw. Biedronka zanotuje 8,1 proc. wzrostu sprzedaży LfL Fot. Shutterstock

Zdaniem analityków Haitong Bank przychody Grupy Jeronimo Martins w I kw. wzrosną o 2 proc. rdr. ze względu na przesunięty efekt “Wielkanocy”, która w 2016 roku wypadła w I kw., a w 2017 roku w II kw. Dodatkowo na wyniki wpłyną większe straty zanotowane przez sieć Ara w Kolumbii.  Analitycy prognozują wzrost LfL Biedronki w I kw. na poziomie 8,1 proc. i utrzymanie marży EBITDA rdr. Całkowita sprzedaż Grupy powinna wzrosnąć o 9 proc. rdr., a EBITDA o 5 proc.

Jednocześnie analitycy Banku Haitong podnieśli prognozę wzrostu sprzedaży LfL Biedronki w całym 2017 roku o 1 punkt procentowy do 6 proc., w związku z tym, że sprzedaż żywności w Polsce miała solidny start, a Biedronka pozostaje bardzo aktywna na froncie promocyjnym, zarówno w kontekście inwestycji w ceny, jak i rotacji asortymentu. Dodatkowo Biedronce pomaga wysoki kurs złotówki względem euro. Szacunki EBITDA pozostają jednak niezmienione, ponieważ wyższa o 2 proc. sprzedaż zostanie zrównoważona przez wyższe koszty zatrudnienia pracowników i inflację. (Koszty zatrudnienia pracowników w 2016 roku w Biedronce zwiększyły swój udział w kosztach z 8 do 11 proc. m.in. ze względu na zwiększenie zatrudnienia w sieci o 10 proc. rdr.)

Analitycy prognozują, że sieć Biedronka utrzyma wysoką aktywność promocyjną w 2017 roku, by skorzystać na korzystnym trendzie rosnących wydatków konsumenckich i przejąć udziały rynkowe od słabszych konkurentów. Poza wzrostem cen poniżej wskaźnika inflacji, Jeronimo Martins kontynuuje program rotacji istotnej liczby pozycji asortymentowych, wprowadzając promocje związane z akcjami in/out, by utrzymać element "zaskoczenia" klientów. Ponadto nowa karta lojalnościowa jest dla Biedronki dodatkowym narzędziem do optymalizacji i uzyskania korzystniejszych warunków od dostawców.

Analitycy banku Haitong podtrzymują rekomendację "neutralnie" dla akcji Jeronimo Martins.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.