PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Analitycy: Sytuacja Biedronki będzie się poprawiała

Autor: www.dlahandlu.pl 20 stycznia 2014 10:09

Espirito Santo Investment Bank podtrzymało rekomendację KUPUJ dla Jeronimo Martins (z ceną docelową 16,4 euro) po publikacji danych sprzedażowych spółki za IV kwartał 2013 r., pomimo że okazały się słabsze od oczekiwań. Rekomendacja KUPUJ wynika przede wszystkim z przekonania, że sytuacja spółki w Polsce będzie się poprawiała dzięki lepszemu otoczeniu makroekonomicznemu i mniejszej presji konkurencyjnej na rynku handlu detalicznego.

Jak podkreśla analityk Espirito Santo Investment Bank, korygując prognozy wyników na ten rok o koszty rozwoju sieci Ara i Hebe, spółka jest wyceniana na wskaźniku cena/zysk 17x, czyli z 11 proc. dyskontem do spółek porównywalnych.

- W IV kwartale 2013 r. Jeronimo Martins odnotowało 8,5-proc. wzrost sprzedaży r/r do 3,1 mld euro, ale jednak 2 proc. poniżej oczekiwań analityków BESI. Tempo wzrostu sprzedaży porównywalnej (LfL) Biedronki w Polsce spadło z 4 proc. w III kwartale 2013 r. do 2,5 proc. w IV kwartale, poniżej poziomu oczekiwanego przez analityków BESI (3,1 proc.). Powodem spowolnienia dynamiki Lfl vs. III kwartał była ujemna wartość inflacji koszyka dóbr oraz wyższa baza porównawcza niż w poprzednim kwartale. Według Jeronimo Martins, zostało to częściowo zrekompensowane lepszym miksem sprzedażowym w IV kwartale 2013 r. (+1,1 proc.) w porównaniu z III kwartałem (+0,4 proc.). Analitycy BESI wskazują jednak, że jednocześnie nastąpiło spowolnienie dynamiki wzrostu wielkości średniego rachunku (z +2,8 proc. w III kwartale do +1,5 proc. w IV kwartale), co oceniają jako nieco rozczarowujące, biorąc pod uwagę obserwowane oznaki poprawy w polskiej gospodarce. Autorzy raportu zwracają uwagę, że wzrost cen żywności w Polsce spowolnił z 2,5 proc. w III kwartale do średnio 1,8 proc. w październiku/listopadzie, czyli porównywalnie z 0,9 proc. spowolnieniem zaraportowanym przez Biedronkę. Zdaniem analityków pokazuje to, że, w porównaniu z III kwartałem, w IV kwartale spółka JM nie zintensyfikowała swoich działań promocyjnych - napisano w komentarzu.

Jak zaznaczają analitycy Biura Maklerskiego BESI, ryzyko dla prognozy zysku EBITDA spółki za 2013 r. jest stosunkowo ograniczone. JM nie zmieniła swoich prognoz marży EBITDA za ubiegły rok (-20bp/-30bp rok do roku). Marża z dolnej granicy przedziału implikuje zysk EBITDA na poziomie 783 mln EUR.

W 2013 r. Biedronka otworzyła 280 sklepów, zatem nieco mniej niż zakładane 290 placówek. Wynikało to z opóźnień I kwartału, związanych z niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Analitycy podkreślają jednak, że nie powinno to mieć większego wpływu na tempo ekspansji Biedronki - zwrócili uwagę analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • MHD 2014-01-22 16:36:31

    Do portalu DH!Dajcie już spokój z tą Biedroną,budujecie ją medialnie i denerwujecie "mały polski handel".Może jakiś mądry artykuł,jak walczyć i przeciwstawić się dominacji dyskontów w Polsce.Jakiś apelik do rządzących i parlamentarzystów o uregulowania co do zrównoważonego handlu w tym kraju,a nie ciągłe peany na rzecz tego owada!!Please!Wprowadźmy jeden dzień w tygodniu bez owada i dyskontów!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,40

  • Śr

    16,78

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.