Analitycy: W dwa lata Dino wyda ponad 1 mld zł na inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2017 10:26

Analitycy: W dwa lata Dino wyda ponad 1 mld zł na inwestycje fot. Dino

Analitycy DM PKO BP oceniają, że w całym 2017 roku sprzedaż sieci Dino wzrośnie o 13,5 proc. Pozytywnie oceniają oni strategię sieci polegającą na ekspansji organicznej, choć nieco bardziej konserwatywnie przewidują docelową liczbę sklepów Dino.

- Po bardzo dobrych wynikach za pierwsze półrocze 2017 r., podwyższamy nasze prognozy na najbliższe lata. Ze względu na korzystną sytuację makroekonomiczną (program 500 plus, inflacja cen żywności) oraz pozytywne tendencje widoczne na koszyku, podnosimy istotnie nasze prognozy wzrostu sprzedaży LFL, przy jednoczesnym utrzymaniu marży brutto na średniorocznym poziomie 22,9 proc. w latach 2017-2020 – oceniają analitycy.

W pierwszym półroczu 2017 r. sprzedaż LFL Dino wzrosła o 14,7 proc. – Spodziewamy się, że w całym 2017 r. Dino pokaże 13,5 proc. wzrost sprzedaży LFL – przewidują analitycy.

Jest to podwyższenie prognozy wzrostu sprzedaży. Poprzednio analitycy DM PKO BP zakładali, że sprzedaż Dino wzrośnie o 8 proc. w 2017 r. W 2018 r. spodziewają się oni obecnie 10 proc. wzrostu sprzedaży (poprzednia prognoza mówiła o 4 proc.).

Z drugiej jednak strony, jak zauważają analitycy DM PKO BP, zakładany szybszy wzrost liczby otwarć oraz planowane inwestycje w logistykę i Agro-Rydzynę przekładają się na wyższe wydatki inwestycyjne i rosnące zadłużenie.

Ich zdaniem, w 2017 r. wydatki inwestycyjne wyniosą około 495 mln zł, w tym 350 mln zł zostanie przeznaczone na otwarcia 133 sklepów, 30 mln zł na rozbudowę obecnych centrów logistycznych, 40 mln zł na logistykę, 30 mln zł na rozbudowę i maszyny w Agro-Rydzynie, 20 mln zł na odtworzenia istniejących sklepów, 15 mln zł na zakup działek pod budowę nowych centrów logistycznych.

W 2018 r. wydatki inwestycyjne będą wyższe i wyniosą około 540 mln zł, w tym 370 mln zł zostanie wydane na otwarcia 140 sklepów, 100 mln zł na budowę nowych centów logistycznych, 40 mln zł na budowę drugiego zakładu Agro-Rydzyna, 20 mln zł na odtworzenia istniejących sklepów.

Analitycy przypominają, że strategia Dino zakłada przekroczenie 1200 sklepów do 2020 r. - Spółka dąży do osiągnięcia założonego celu poprzez zwiększenie zagęszczenia sieci głównie na terenie „starych” regionów, jak np. województwo wielkopolskie, dolnośląskie i lubuskie. W dalszej kolejności strategia zakłada stopniową organiczną ekspansję w kierunku północnym, centralnym i południowym na cztery nowe województwa - warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie i podkarpackie. Zarząd ocenia, że w obecnych warunkach konkurencyjnych na rynku jest miejsce na przynajmniej 2700 sklepów Dino (w obliczu zagęszczenia sklepów głównych konkurentów grupy w każdym z regionów) – czytamy w raporcie DM PKO BP.

  • aa 2017-09-26 11:13:07

    "Dino pokaże 13,5 proc. wzrost sprzedaży LFL, który napędzany jest przez nowe otwarcia – przewidują analitycy".

    - czy analitycy nie wiedzą że LFL to wzrost bez uwzględniania otwarć?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,84

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.