Analitycy: W II kw. Biedronka mocniej zainwestuje w ceny, by poprawić wyniki LfL

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2015 11:52

Analitycy: W II kw. Biedronka mocniej zainwestuje w ceny, by poprawić wyniki LfL fot. Jeronimo Martins

Analitycy Espirito Santo Investment Bank przewidują, że Biedronka uzyska marżę EBITDA w 2015 roku na poziomie 6,8 proc. W II kw. Biedronka będzie mocniej inwestowała w ceny, aby powiększyć przewagę nad konkurencją i tym samym wesprzeć sprzedaż LFL. Analitycy zauważają bowiem, że w I kw. 2015 roku Biedronka nie była szczególnie aktywna na "froncie cenowym".

Prognozy wzrostu LFL przewidywane przez analityków banku to 2,6 proc. w 2015 roku, 3,2 proc. w 2016 roku, 2,6 proc. w 2017 roku. Jednocześnie bank podniósł prognozę marży EBITDA do 7,1 proc. w 2016 roku i 7,2 proc. w 2017 roku.

Analitycy w raporcie przesłanym redakcji dlahandlu.pl wskazują na pewne ryzyka związane ze zmianami, które Biedronka wprowadza w sklepach: zmiany w układzie przestrzeni sklepów i dostosowaniu asortymentu do poszczególnych lokalizacji.  Chociaż większa liczba produktów oraz nowo wprowadzane kategorie asortymentowe powinny mieć wpływ na wyższe marże, to dodatkowe koszty logistyki i inwestycje w obsługę sklepu mogą nasilić presję kosztową. Jednocześnie eksperci zaznaczają, że w I kw. 2015 roku Biedronka odnotowała korzyści z powiększenia asortymentu o 10 proc. względem IV kw. 2014.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.