Analitycy: Zakupy ze środków 500 + realizowane głównie w małych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2016 15:38

Zgodnie z opublikowanymi danymi GUS liczona w cenach bieżących sprzedaż detaliczna w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zwiększyła się we wrześniu o 4,8% r/r wobec wzrostu o 5,6% w sierpniu, co było poniżej naszej prognozy (6,7%) i konsensusu rynkowego (6,1%) - podają analitycy Credit Agricole.

Liczona w cenach stałych sprzedaż detaliczna zwiększyła się we wrześniu o 6,3% r/r wobec wzrostu o 7,8% w sierpniu. W kierunku spowolnienia realnego wzrostu sprzedaży detalicznej oddziaływały przede wszystkim niższe dynamiki w kategoriach "pojazdy samochodowe, motocykle, części” (5,2% r/r we wrześniu wobec 17,6% w sierpniu) oraz "pozostałe” (0,9% wobec -8,4%). Spadki te mają naszym zdaniem raczej charakter jednorazowy i nie sygnalizują trwałej tendencji do pogorszenia warunków w handlu detalicznym. Podobne wnioski można wyciągnąć na podstawie wyników badań koniunktury GUS.

Dzisiejsze dane o sprzedaży detalicznej, podobnie jak te z kliku ostatnich miesięcy, w ograniczonym stopniu odzwierciedlają popyt konsumpcyjny realizowany z użyciem środków z programu Rodzina 500+. Naszym zdaniem, środki te przeznaczone są bowiem w dużym stopniu na usługi lub zakupy w sklepach zatrudniających poniżej 10 osób.

W całym III kw. realna sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 6,2% r/r wobec wzrostu o 5,4% w II kw., co stanowi wsparcie dla naszej prognozy, zgodnie z którą dynamika konsumpcji prywatnej wzrośnie do 4,0% r/r w III kw. wobec 3,3% w II kw.

Dane o produkcji przemysłowej, sprzedaży detalicznej i produkcji budowlano-montażowej za III kw. stanowią wsparcie dla naszego scenariusza, zgodnie z którym w III kw. nastąpi spowolnienie wzrostu gospodarczego do 2,8% r/r w. z 3,1% w II kw. Czynnikiem ryzyka w dół dla naszej prognozy jest opublikowana dzisiaj przez GUS zrewidowana w górę dynamika PKB w 2015 r. (3,9% r/r wobec 3,6% przed rewizją).

Sumaryczny wpływ opublikowanych dziś danych jest w naszej ocenie lekko negatywny dla złotego i rentowności polskich obligacji - uważają analitycy Credit Agricole.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sklepikarz do 20lat 2016-10-20 14:10:06

    Biedronka wykazała wzrost LfL o ponad 7%. Sklepy, które znam prawie nie zauważyły 500+. To skąd ta informacja, że dodatkowe pieniądze trafiły do małych sklepów?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.