Analityk: Biedronka ma przed sobą trudne miesiące

www.portalspozywczy.pl 1 listopada 2014 14:23

Według Kamila Szlagi, analityka Trigon Dom Maklerski wyniki Biedronki były większym rozczarowaniem w III kw. 2014 niż w poprzednich kwartałach. Spółka ogranicza rozwój, a prognozy na kluczowy IV kw. 2014 wcale nie implikują poprawy wyników. Według eksperta trudno oczekiwać przełomu w najbliższych kwartałach.

Spadek marży oraz wyniku EBITDA Biedronki jest najwyższy od momentu gdy Biedronka zaczęła mieć problemy. Jak wyjaśnia w komentarzu Kamil Szlaga „konsensus oczekuje obecnie spadku EBITDA Jeronimo Martins o 1 proc. r./r. w całym 2014 r., ale oczekujemy dalszych obniżek konsensusu dla spółki po wynikach na ten rok oraz kolejne lata w szczególności."

„Biedronka musi zrewidować w dół dynamiki rozwoju sklepów, aby zmniejszyć kanibalizację. Wyniki Biedronki są negatywne dla Emperii oraz Eurocash. Z drugiej strony uważamy, że każdą słabość kursu Eurocash powinno się wykorzystać do zakupów ponieważ rynek oczekuje poprawy EBITDA r./r. O 3 proc. w całym 2014 i spółka nie tak dużych problemów z rozwojem formatów jak Biedronka" - komentuje analityk Trigon Dom Maklerski S.A.

Zdaniem Kamila Szlagi „po raz kolejny zarząd Jeronimo Martins uspokaja, że panuje nad sytuacją, ale wyniki sprzedaży tego nie potwierdzają i trudno oczekiwać przełomu w najbliższych kwartałach."

„Po ostatnich zmianach w zarządzie nie widać zmian w sklepach. Jak już wiele razy pisaliśmy: Biedronka ma problem z formatem i przy obecnym nasyceniu sklepów (liczba SKU) trudno wprowadzać zmiany bez zmniejszenia innych kategorii. Model biznesowy Biedronki opiera się na wysokiej rotacji małej ilości towaru w sklepie, a zmiany w kierunku ciekawszej, szerszej oferty będą trudne i długotrwałe" - pisze w komentarzu (do konferencji JM) analityk Trigon Dom Maklerski S.A.

I dodaje: „Po nasyceniu mniejszych miast, Biedronka musi zaoferować coś więcej, żeby zachęcić klientów wielkomiejskich, ale na razie brak pomysłu na taki rozwój. Konsensus stopniowo, ale systematycznie obniża swoje oczekiwania odnośnie JM i ten trend będzie zapewne kontynuowany."

Przypomnijmy, że w III kwartale 2014 r. sprzedaż like-for-like Biedronki spadła o 1,3 proc. Od początku roku sprzedaż like-for-like dyskontowej sieci zmalała łącznie o 1,2 proc.

Przychody ze sprzedaży Biedronki w ujęciu całościowym wzrosły w trzecim kwartale o 10,9 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. Od początku roku sprzedaż sieci poprawiła się względem analogicznego okresu przed rokiem o 9,7 proc. Wyniosła ona 6,191 mld euro.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • BRAWO! 2014-11-04 14:39:54

    co to ba bełkot??? błędy stylistyczne i ortograficzne!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,90

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.