PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Analityk: Biedronka na jednorazową akcję wyda prawie 4 proc. zysku operacyjnego

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2014 18:09

Analityk: Biedronka na jednorazową akcję wyda prawie 4 proc. zysku operacyjnego

Biedronka rusza z dużą akcją promocyjną we wrześniu, w formie loterii zdrapkowej. W mojej ocenie mamy do czynienia z coraz bardziej agresywną walką sieci handlowych o klienta. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych w połowie zeszłego roku, kiedy to Tesco wystartowało z mocnymi obniżkami cen w ramach akcji 'Ciach', a za Tesco podążyła większość rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maria Mickiewicz, analityk Banku Espirito Santo.

Zdaniem Mickiewicz, klient trochę przywykł już do prostych promocji cenowych, gdyż są one oferowane przez większość sieci. Stąd też na rynku pojawiają się bardziej wyrafinowane pomysły na przyciągnięcie klienta do sklepu.
- Zwróciłabym uwagę na fakt, że formuła loterii Biedronki, zgodnie z którą klient otrzymuje zdrapkę przy jednorazowych zakupach za minimum 50 zł, ma nie tylko na celu pozyskanie potencjalnie nowego klienta, ale jednocześnie powinna pozytywnie wpływać na zwiększenie średniej wartości jednorazowych zakupów przez bieżących klientów sieci - tłumaczy Mickiewicz.
Megaloteria Biedronki ruszyła dzisiaj i ma potrwać miesiąc. W tym czasie sieć dyskontowa rozda m.in. 100 aut marki volkswagen sportsvan, konsole Playstation, aparaty fotograficzne, tablety czy 25 tys. ekspresów do kawy marki Italico.
- Mówi się, że nagrody mają mieć wartość 18 mln zł. To wskazywałoby na dużą agresywność promocji, bowiem oznaczałoby, że Jeronimo Martins planuje w ciągu miesiąca wydać na jednorazową akcję promocyjną równowartość prawie 4 proc. zysku operacyjnego grupy w drugim kwartale 2014 r. Potencjalne zwiększenie rocznych wydatków na marketing w Biedronce może skutkować większą presją na marże w Biedronce w trzecim kwartale - prognozuje analityk Banku Espirito Santo.
Zdaniem Mickiewicz, odpowiedź ze strony konkurencji to bardzo prawdopodobny scenariusz. Jeśli do niej dojdzie, to presja na marże na całym rynku dalej będzie się nasilać. Jak zauważa analityk, Biedronka i największe sieci z międzynarodowym zapleczem z pewnością mogą sobie pozwolić na duże wydatki marketingowe, natomiast w obliczu silniejszej walki o klienta w relatywnie trudniejszej sytuacji pozostaną małe i średniej wielkości lokalne sieci handlowe.
Jak podaje wp.pl, przed tygodniem sieć Lidl rozpoczęła akcję premiowania zakupów figurkami Stikieez, które występują w 24 wariantach. Promocja ona potrwać do 21 września, bądź do wyczerpania zapasów. Za każde wydane 50 zł w sklepach niemieckiego dyskontera, klient otrzyma jedną figurkę. Wszystkie Stikieez w komplecie mogą służyć także jako postaci w grze planszowej. Tej nie da się jednak otrzymać w nagrodę za zakupy od Lidla, lecz trzeba kupić ją oddzielnie. W okresie Bożego Narodzenia za zakupy o wartości 300 zł klienci mogli otrzymać książkę kulinarną duetu Pascal-Okrasa. Łącznie rozdano ich 1,2 mln. Również Tesco przed rokiem rozdawało nagrody za zakupy - były to maskotki Angry Birds. W tym roku Tesco także zamierza agresywnie walczyć o klienta. Jak podał portalspozywczy.pl w miniony piątek, brytyjski detalista, zmagający się z licznymi problemami na rodzimym rynku, właśnie rozpoczął w naszym kraju kampanię cenową pod hasłem "Niższe ceny na dobre". Sieć obcięła ceny prawie pół tysiąca produktów oferowanych we wszystkich 450 placówkach działających na terenie Polski.
Przypomnijmy, promocja "Ciach", uruchomiona przez Tesco w maju 2013 r. i powtórzona w październiku owego roku, objęła swoim zasięgiem łącznie około 5,3 tys. produktów. Według danych brytyjskiej sieci, już podczas pierwszych tygodni trwania kampanii cięcia cen pozwoliły zaoszczędzić klientom na zakupach w Tesco prawie 15 mln zł. Tesco obniżyło wtedy ceny, m.in.: świeżej żywności, produktów spożywczych, chemii gospodarczej, czy kosmetyków. Jak informowało Tesco sprzedaż herbaty (popularnej marki) wzrosła w pierwszym tygodniu akcji o 100 proc., a oleju roślinnego o prawie 150 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • beerbrader 2014-09-02 16:21:33

    A na premię dla pracownika to kasy nie ma.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    4,82

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.