Analityk: Działania sieci handlowych przyczyniły się do deflacji

www.portalspozywczy.pl 25 lutego 2015 19:47

- Działania sieci handlowych bezpośrednio przełożyły się na wystąpienie deflacji. Mówi się nawet, że obniżki cen w sklepach Biedronki spowodowały deflację na poziomie całego kraju. W dużej części jest to prawdą, jednak na zjawisko deflacji wpłynęły również inne czynniki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

W opinii analityka pomimo poprawy wskaźników makroekonomicznych ubiegły rok był bardzo trudny dla całej branży detalicznej w Polsce. Było to spowodowane przede wszystkim faktem, że lider rynkowy - Biedronka - zaczął wprowadzać zmiany w strategii rozwoju oraz polityce cenowo-promocyjnej w celu osiągnięcia szybszego wzrostu rynkowego.

Szlaga podkreśla, że nasycenie formatem sklepów Biedronki oraz kanibalizacja spowodowały, że spółka zaczęła szukać nowych sposób żeby rosnąć i uatrakcyjnić format. Sieć coraz więcej sklepów zaczęła otwierać w dużych miastach, gdzie występuje znaczna konkurencja. W związku z tym zaczęto wprowadzać zmiany w asortymencie, wyglądzie sklepów a także ich wyposażeniu.

Przeczytaj także:

-Sieć musiała dostosować asortyment i estetykę placówek do oczekiwań bardziej wymagających konsumentów miejskich. To oznaczało m.in. wprowadzenie nowych kategorii i znaczne poszerzenie portfolio oferowanych produktów oraz wymianę części sprzętu. Biedronka ruszyła także z bardzo agresywną kampanią promocyjno-rabatową mającą przyciągnąć klientów do sklepów sieci - wyjaśnia analityk w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Działania podejmowane przez lidera rynkowego wymogły zmiany w pozostałych sieciach. Cały rynek w sposób automatyczny musiał się przystosować do nowej sytuacji, czego efektem było nasilenie wojny promocyjno-cenowej na rynku handlowym. Zdaniem Szlagi był to jeden z bezpośrednich powodów wystąpienia deflacji.

- Całą sytuację można określić wojną cenową wywołaną przez lidera rynkowego, który szuka nowej ścieżki wzrostu. Finalnie mamy do czynienia z deflacją, która utrzyma się przez kilka kolejnych miesięcy 2015 r. - przewiduje analityk.

W przekonaniu Szlagi polski rynek detaliczny zmienia się. W minionym roku zmiany te przybrały szczególnie gwałtownego charakteru - formaty szukają nowych sposobów, by lepiej dostosować się do ciągle rosnących wymagań konsumentów. Do tej pory rynek był niezwykle konkurencyjny, jednak Biedronka zrozumiała, że samą ceną nie da się wygrać walki o klientów. Jednocześnie pozostałe sieci zaczęły myśleć nad tym, co zrobić aby oferowany format był bardziej interesujący i lepszy od pozostałych, a przy tym ceny satysfakcjonowały klientów.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8035

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.