Analityk: Emperia powinna zainwestować w rozwój marki Stokrotka

www.portalspozywczy.pl 9 lipca 2012 16:26

Analityk: Emperia powinna zainwestować w rozwój marki Stokrotka

Zdaniem Kamila Szlagi, analityka rynku akcji KBC Securities, Emperia powinna zdecydować się na samodzielny rozwój dywizji detalicznej. - Wydaje się, że taką właśnie decyzję podjął zarząd spółki, rezygnując z dalszego poszukiwania inwestora finansowego lub branżowego. To, co dla Emperii jest obecnie najistotniejsze, to odpowiednia organizacja logistyki, rozwój sieci handlowej, a także poprawa polityki cenowej, czyli negocjacje z dostawcami, które pozwolą uzyskać jak najlepsze warunki handlowe - wyjaśnia ekspert.

Po I kw. i uwzględnieniu wypłaty dywidendy Emperia miała na koncie ok. 116 mln zł gotówki netto pochodzącej ze sprzedaży spółki Tradis. - Inwestorzy spodziewali się, że po sprzedaży części detalicznej, zostaną one przeznaczone na dywidendę. W obecnej sytuacji można się spodziewać, że przynajmniej kilkadziesiąt milionów złotych z tej kwoty zostanie przeznaczonych na inwestycje w logistykę oraz rozwój sieci detalicznej. Należy pamiętać, że marka Stokrotka, jest ciągle stosunkowo młoda i należy w nią nadal inwestować - tłumaczy analityk rynku akcji KBC Securities.

I dodaje: - Niestety ciągle nie wiemy jakie dokładnie kwoty Emperia przeznaczy na rozwój sieci i ile sklepów rocznie będzie chciała otwierać. Nie wiemy także jakie fundusze przeznaczy na organizację dystrybucji. Należy zdawać sobie sprawę, że stworzenie efektywnego systemu zaopatrzenia sklepów jest jednym z najważniejszych wyzwań stojącym przed Grupą. Obecnie duża część towarów do sklepów Stokrotki dostarcza Eurocash, z magazynów spółki Tradis.

Czytaj także:  Emperia odrzuca oferty inwestorów i postanawia kontynuować działalność detaliczną

Kamila Szlaga wyjaśnia, że po I kw. 2012 r. segment detaliczny Emperii był na minusie, można się spodziewać, że II kw. także będzie słaby, szansa na poprawęjest dopiero w III i IV kw. - Wszystko jednak zależy od tego jakie będą wyniki negocjacji Emperii z dostawcami, im lepsze warunki uzyska operator, tym lepszych wyników i marż będzie można się spodziewać w następnych miesiącach br. - mówi analityk. Zaznacza jednak, że w przypadku części detalicznej, Emperia to spółka, która ma zdrowy układ kosztów, m.in. kosztów najmu lokali.


Więcej na portalspozywczy.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane