Analityk: Eurocash ponosi koszty zmian, jakie dokonują się na rynku

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2017 22:24

Analityk: Eurocash ponosi koszty zmian, jakie dokonują się na rynku fot. Maria Mickiewicz

Słabsze niż oczekiwano wyniki grupy Eurocash to efekt nie tylko zdarzeń jednorazowych i restrukturyzacji w ramach grupy, ale też zmian na rynku – uważa Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Jej zdaniem, negatywne czynniki mogą być widoczne w wynikach Eurocash w następnych kwartałach.

Maria Mickiewicz przyznaje, że wyniki Eurocash za trzeci kwartał wyraźnie rozczarowały, co jest widoczne w mocnym spadku kursu. - Rynek oczekiwał lepszych wyników,  z dodatnimi dynamikami rok do roku, natomiast zyski spadły w dwucyfrowym tempie – mówi analityk.

Jak zwraca uwagę, Eurocash wskazał w raporcie kilka obszarów podlegających restrukturyzacji lub reorganizacji. Są to przede wszystkim segment Cash&Carry, a także hurt papierosami oraz remodeling niedawno przejętych sklepów EKO na Delikatesy Centrum. Te działania generują koszty i mogą obciążać wyniki również w kolejnych kwartałach.

- Oprócz zdarzeń jednorazowych i działań restrukturyzacyjnych pojawiają się również wyzwania rynkowe, z którymi mierzy się Eurocash. Chodzi o trend przesuwania się klientów do sieci małych supermarketów, sklepów convenience i dyskontów. Na tym cierpi najmniejszy niezależny handel, który pozostaje ważnym klientem Eurocash – tłumaczy Maria Mickiewicz.

Jej zdaniem, ogólnie rynek FMCG jest w dobrej kondycji. - Patrząc przez pryzmat sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) widzimy, że obserwowane w zeszłym roku spadki w segmencie Cash&Carry zostały zatrzymane (LFL w kwartale lekko powyżej zera), a w Delikatesach Centrum wskaźniki są wyraźnie dodatnie. To świadczy o tym, że od strony rynkowej segment handlu pozostaje mocny – mówi analityk Pekao Investment Banking.

- Poza czynnikiem pogodowym (słabsza sprzedaż w okresie wakacyjnym), słabość wyników Eurocash w trzecim kwartale wynika w naszej ocenie bardziej z wyzwań specyficznych dla spółki. Eurocash, odpowiadając na zmiany rynkowe, podejmuje działania restrukturyzacyjne (Cash&Carry) oraz kroki w kierunku ekspansji w detalu (akwizycje i związane z nimi koszty integracji oraz restrukturyzacji). Koszty uderzyły w wyniki trzeciego kwartału mocniej niż zakładaliśmy. Może to być również widoczne w kolejnych kwartałach - dodaje.

Przypomnijmy, że grupa Eurocash w trzecim kwartale 2017 roku osiągnęła zysk 37,5 mln zł, wobec 61,7 mln zł rok wcześniej. Narastająco po dziewięciu miesiącach tego roku znormalizowany zysk netto wyniósł 75 mln zł wobec blisko 117 mln zł przed rokiem.

  • brak$$$ 2017-11-13 20:35:50

    "Spółka podała w raporcie, że spadek EBITDA związany był . . . . ze wzrostem wydatków na strategicznych projektach"

    . . . no to dopiero nastąpi spadek po realizacji takich strategicznych projektw jak EKO i MILA.

    Pełna zgoda z analitykiem iż, słabe wyniki bogą być widoczne w następnych kwartałach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.