Analityk o debiucie Dino: Inwestorzy uwierzyli, że przyszłość rynku spożywczego rysuje się w jasnych barwach

www.portalspozywczy.pl 20 kwietnia 2017 15:17

Debiut Dino na GPW był bardzo udany. Nabywców znalazły wszystkie akcje oferowane zarówno inwestorom instytucjonalnym, jak i indywidualnym, a popyt był znacznie większy od liczby dostępnych akcji, o czym świadczą 75-proc. redukcja zapisów dla inwestorów indywidualnych oraz podwyższenie ceny akcji dla inwestorów instytucjonalnych – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

– Oznacza to, że zarówno drobni inwestorzy jak i instytucje finansowe uwierzyli, że przyszłość sieci oraz całego rynku spożywczego rysuje się w jasnych barwach. Potwierdzają to najnowsze prognozy PMR, które pokazują, że rynek spożywczy będzie w latach 2017-2022 rosnąć w tempie średnio 3,7 proc. rocznie – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

– Do wyobraźni przemawia także poziom zwrotu z inwestycji, jaki osiągnął fundusz Enterprise Investors sprzedając akcje Dino na GPW – w 2010 r. pakiet 49 proc. udziałów kosztował niecałe 200 mln zł, a teraz został sprzedany za ponad 1,6 mld zł – komentuje analityk.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane