Analityk: Ograniczenie oferty produktów w czasie działa na klientów jak magnes

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2014 20:05

Analityk: Ograniczenie oferty produktów w czasie działa na klientów jak magnes

Sieć Lidl, konstruując ofertę, która ma do sklepów przyciągnąć klientów przestrzega kilku reguł, które sprawiają, że wyróżnia się na rynku. Serwis Okazjum.pl wyodrębnił 5 składników przepisu Lidla na sprzedaż swoich produktów na pniu.

Oferty są ograniczone w czasie - klienci zachęceni ofertą muszą podjąć szybką decyzję. Nie mogą decyzji o zakupie odkładać w czasie, tak jak się dzieje w sklepach o profilowanym asortymencie - np. sieciach odzieżowych czy RTV/AGD. Tam produkty mogą być chwilowo przecenione, ale są stale dostępne. Tu są dostępne tylko przez chwilę, co działa jak skuteczny magnes - wyjaśnia Dawid Piaskowski z serwisu Okazjum.pl. - Klienci mają poczucie straty, gdy nie skorzystają i to uczucie pamiętają. Gdy natrafią na następną interesującą ich ofertę, szybciej wybiorą się na zakupy - tłumaczy Piaskowski.

Partia towaru jest ograniczona ilościowo - nawet jeśli oferta została sprzedana pierwszego dnia, sklep nie przewiduje wyprodukowania dodatkowej partii towaru; oczywiście sklep wie, jaki typ towaru cieszy się szczególną popularnością, więc pewne typy asortymentu pojawiają się w Lidlu dość często - np. odzież funkcyjna - ale też nie są dostępne cały czas.

Bliskość sklepów - nasycenie rynku sklepami tej sieci jest już w Polsce duże, więc praktycznie każdy ma sklep Lidla w sensownej odległości od miejsca zamieszkania, zna go i przy okazji codziennych zakupów dowiaduje się o bieżących i nadchodzących ofertach specjalnych.

Sieć informacji - oprócz wydawania gazetek, które "mimochodem" zabiera ze sobą połowa kupujących, Lidl jest bardzo aktywny reklamowo.

Oferty są dość atrakcyjne cenowo - choć to akurat nie jest decydującym czynnikiem, który sprawia, że są aż tak gorące. Raczej zestaw tych wszystkich wymienionych cech łącznie sprawia, że takie się stają - komentuje Piaskowski z Okazjum.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ale żal 2017-11-26 21:27:54

    nie działa, ale żal

  • Energetyczny 2014-09-05 14:22:07

    Ciekawe czy takie same wnioski otrzymaliby z danych gdyby Lidl nie wydał takiej mamony na reklamy TV:)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.