Analityk: Plan otwarcia w tym roku 120 nowych Stokrotek jest ambitny

Plany Emperii dotyczące otwarćź nowych sklepów pod szyldem Stokrotka jest ambitny – ocenia Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Natomiast wyniki Emperii za czwarty kwartał 2017 roku są w jej opinii neutralne.
- Wyniki Emperii, po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych, okazały się zgodne z naszymi oczekiwaniami, oceniamy je neutralnie – mówi Maria Mickiewicz w rozmowie z dlahandlu.pl.
- Plan otwarcia 120 nowych sklepów w tym roku wydaje się jednak ambitny, w kontekście wartości realizowanych w poprzednich latach oraz dużej konkurencji na rynku przy pozyskiwaniu nowych lokalizacji - dodaje.
Przeczytaj także:
Przypomnijmy, na koniec 2017 roku sieć sklepów Stokrotka liczyła łącznie 437 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2016 roku było 372 sklepy. W czwartym kwartale 2017 roku otwarto łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku otwarto łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych. Wydatki inwestycyjne wyniosły 58,9 mln zł (CAPEX ma 1 supermarket 1,16 mln zł i market 0,59 mln zł).
Zarząd poinformował, że do końca w 2018 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 120 nowych sklepów. Od początku otwarto już 3 sklepy, na kolejnych 61 są podpisane umowy, a 56 umów jest w trakcie procesowania.
Przeczytaj także:
W 2017 roku Emperia Holding osiągnęła 2,6 mld zł skonsolidowanych przychodów oraz 35,7 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły rok do roku, z 2,4 mld zł osiągniętych w 2016 roku, natomiast zysk netto spadł, z 50,5 mln zł. Oznacza to, że przychody grupy wzrosły o ponad 8 proc. rok do roku, a zysk netto spadł o ponad 29 proc. Zysk operacyjny Emperii w 2017 roku wyniósł 42,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 61,7 mln zł.
W samym czwartym kwartale 2017 roku Emperia osiągnęła 10,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 15,76 mln zł zysku rok wcześniej (spadek o niemal 36 proc.). Zysk operacyjny wyniósł 10,69 mln zł wobec 19,56 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale wyniosły 699,32 mln zł wobec 627,03 mln zł rok wcześniej (wzrost o 11,5 proc.). Przy czym 40,2 mln zł dodatkowych przychodów w IV kw. zostało osiągnięte dzięki otwarciu nowych sklepów, a 26,7 mln zł dzięki lepszym obrotom sklepów już istniejących.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł