Analityk: Współpraca Orlenu i Tesco to projekt bardziej wizerunkowy, niż nastawiony na zysk

www.portalspozywczy.pl 3 listopada 2014 21:29

Według analityków nawiązanie współpracy przez sieć Tesco i PKN Orlen, to krok w dobrym kierunku i w dłuższej perspektywie może przynieść zyski obu firmom. Projekt dobrze wpisuje się w strategie rozwoju obu firm, jednak rodzi wiele pytań i problemów, z którymi spółki muszą sobie poradzić - wynika z komentarzy analityków uzyskanych przez serwis portalspozywczy.pl.

Przez 12 miesięcy sieć Tesco i PKN Orlen będą testować na polskich stacjach koncernu paliwowego sklepy pod szyldem Tesco Express. W najbliższych miesiącach powstanie 10 takich placówek, które będą łączyć sklep convenience oraz bistro z kawą i gorącymi przekąskami. Projekt maa pokazać władzom obu firm, czy warto rozwijać współpracę na szerszą skalę. Placówki Tesco Express powstaną w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Pierwszy sklep ruszył pod koniec października na stacji benzynowej przy ul. Bennetta 2 w Warszawie. Zdaniem analityków projekt PKN Orlen i Tesco ma uzasadnienie nie tylko z punktu finansowego, ale także wizerunkowego. Według Kamila Szlagi, analityka Trigon Dom Maklerski S.A. wspólny projekt PKN Orlen i Tesco Polska to - przynajmniej w pierwszej fazie realizacji - projekt bardziej wizerunkowy niż nastawiony na zyski. - Ma on pokazać, że obie firmy są liderami na krajowym rynku. Dzięki współpracy chcą ten ten wizerunek jeszcze wzmocnić. Czy w perspektywie kolejnych lat współpraca przełoży się na zyski? Zobaczymy za rok gdy podsumowane zostaną testy projektu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Szlaga.

Przypomnijmy, że firmy w ciągu najbliższego roku chcą testować sklepy Tesco Express na 10 stacjach paliw PKN Orlen. Zdaniem analityka Trigon Dom Maklerski S.A. obie strony mogą skorzystać na współpracy. - Z jednej strony PKN Orlen chce - zgodnie z nową strategią - zwiększać udziały sprzedaży pozapaliwowej, w sprzedaży detalicznej. Koncern zyska także doświadczonego partnera z ogromnym know-how dotyczącym sprzedaży detalicznej. Sklepy na stacjach zyskają zaś silną markę i nowy, poszerzony asortyment w tym produkty świeże i konkurencyjną cenowo markę własną Tesco. To może ściągnąć na stacje PKN Orlen nowych klientów, ale przede wszystkim pozwoli utrzymać dotychczasowych, którzy już korzystają z oferty stacji i sklepów przy stacjach.

Według Kamila Szlagi dla Tesco współpraca z największym krajowym koncernem naftowym i operatorem stacji, to szansa na rozwój nowego formatu sklepów, w atrakcyjnych lokalizacjach, a także na zwiększenie obrotów na polskim rynku. - Firmy będą mogły dzielić się także wyższymi marżami, które uzyskają ze sprzedaży w ramach podjętej współpracy. To dobra wiadomość dla PKN Orlen, ponieważ na paliwie marże są coraz niższe i na jego sprzedaży jest niezwykle trudno zarabiać. Wyzwaniem dla projektu będzie odpowiednia obsługa logistyczna, która generuje największe koszty, a także dostosowanie asortymentu do lokalizacji i potrzeb konsumenta.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane