Analityk: Wzrost sprzedaży LFL w Biedronce o ok. 2 proc. Spółka zakłada ponad trzy razy więcej

Autor: www.dlahandlu.pl 16 lutego 2015 09:38

Analityk: Wzrost sprzedaży LFL w Biedronce o ok. 2 proc. Spółka zakłada ponad trzy razy więcej

Nowa strategia Biedronki zakłada przede wszystkim znaczne spowolnienie tempa otwarć nowych sklepów (do około stu rocznie przez najbliższe trzy lata) oraz poszerzenie i uatrakcyjnienie asortymentu oferowanych produktów dla klienta, celem wsparcia sprzedaży na porównywalnej bazie sklepów (LFL). W naszej ocenie spółka podejmuje właściwe kroki, ale na efekty tych decyzji trzeba będzie dopiero poczekać. Zwracamy uwagę, że już obecnie Biedronka generuje najwyższą na rynku sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepu, zatem miejsce do dalszej poprawy LFL może być ograniczone - komentuje dla portalu dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk w BESI.

- Biorąc to pod uwagę, zarówno my jak i szeroki rynek podchodzi do niektórych celów spółki dość konserwatywnie. W naszych prognozach wyników zakładamy średni wzrost sprzedaży porównywalnej w Biedronce o około 2 proc. rocznie w ciągu najbliższych trzech lat, podczas gdy cele spółki są ponad trzykrotnie wyższe. Powodem naszego bardziej konserwatywnego podejścia, a zarazem jednymi z kluczowych ryzyk pozostają deflacja i konkurencyjne otoczenie rynkowe. Jeśli chodzi o zmniejszenie liczby nowych otwarć, już wcześniej wskazywaliśmy na rosnące ryzyko kanibalizacji wewnątrz sieci Biedronka przy tak szybkim tempie wzrostu, zatem decyzja o spowolnieniu tempa ekspansji powinna pozytywnie wpłynąć na oczekiwania odnośnie marż w przyszłości - dodaje Maria Mickiewicz.

- Informacja o planowanej redukcji zatrudnienia o 130 osób w dziale ekspansji wydaje się być następstwem listopadowych zmian w strategii spółki. Zważywszy, że obecnie Biedronka zatrudnia około 55 tysięcy pracowników, zapowiedziane zwolnienia nie powinny znacząco wpłynąć na zmianę bazy kosztów osobowych w grupie, a zatem z punktu widzenia wyceny spółki jest to informacja neutralna - wyjaśnia analityk.

 Jak zaznacza nasza rozmówczyni, inwestorzy pozytywnie przyjęli informacje o rewizji strategii Biedronki przedstawione w listopadzie ubiegłego roku, a kurs akcji spółki Jeronimo Martins mocno odbił od dołków z początku listopada.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • POn 2015-02-16 15:12:11

    musza odpuscic swoje roszczeniowe podejscie do dostawców bo wiekszość juz szuka alternatyw bo się nie spina juz P&L,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    8,73

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.