PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Analiza sieci handlowych pod kątem wyróżników rynkowych

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2016 14:35

Analiza sieci handlowych pod kątem wyróżników rynkowych Fot. Shutterstock

We wszystkich segmentach dostrzegalne są wyraźne działania zmierzające do wyróżnienia się na rynku w celu zwiększania swojej konkurencyjności. Sieci dążące do poszerzenia asortymentu kładą nacisk głównie na wprowadzanie do oferty świeżych produktów wysokiej jakości, testowanie nowych marek własnych, dań gotowych oraz współpracę z markami odzieżowymi - wynika z raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020", przygotowanego przez Roland Berger.

Przykładowo, w kontekście asortymentu Biedronka i Lidl skupiają się na produktach świeżych i lokalnych, które promują intensywnymi działaniami PRowymi i nowymi produktami. Pokazuje to chociażby niedawna kampania Biedronki pod hasłem “Wiemy co dobre – Wspieramy naszych!” lub wprowadzenie przez Lidla nowej marki własnej pod nazwą “Polska smakuje”.

Biedronka kontynuuje także rozwój marek własnych, które w 2015 roku stanowiły około 50% całkowitej sprzedaży, z kolei supermarkety koncentrują się na współpracy z firmami odzieżowymi, oferując markowe ubrania w atrakcyjnych cenach.

Wśród działań polegających na testowaniu nowych konceptów wyróżniają się głównie próby łączenia miejsca zakupowego z małą gastronomią w celu ulepszenia doświadczenia klienta, ale także zupełnie innowacyjne na skalę krajową projekty, takie jak wprowadzenie w kwietniu br. przez Biedronkę testowych automatów vendingowych we Wrocławiu.

Program lojalnościowy Netto skupia się na rodzinach z dziećmi. Sieć poszerza segment marek premium oraz zdrowej żywności.

Pomimo obecnie małego rynku sprzedaży internetowej, ok. 1%-2% sprzedaży w sieciach, które wprowadziły ten kanał sprzedaży, rynek ma potencjał wzrostu do ok. 5% całkowitej wartości rynku w najbliższych latach. Najbardziej obiecującym modelem sprzedaży i dystrybucji jest model click&collect dla segmentu dyskontów oraz supermarketów.

W segmencie convenience, sieć abc wyróżnia się szeroką ofertą produktów "ready to use" i punktami Mini Bistro. Testuje też nowe formaty  - np. "ABC na kołach"  (ciężarówki sprzedające w obszarach peryferyjnych dwa razy w tygodniu) oraz nowy format miejski.

Odido (Metro Group) koncentruje się na wzroście organicznym i budowaniu więzi emocjonalnej z klientami poprzez intensywne działania PR i marketingowe, a także kładzie nacisk na doświadczenie konsumenta za pośrednictwem punktów z kawą, sokiem pomarańczowym, piekarnią, kwiaciarnią, etc.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.