Architekt: Kluczem do współczesnego handlu są emocje

PropertyDesign.pl 22 stycznia 2016 14:30

Kluczem do współczesnego handlu są emocje - o tym, jak będzie wyglądał sklep przyszłości mówi Marek Witaszewski, architekt i współwłaściciel pracowni OTOMI.

Dlaczego Apple udaje się sprzedawać swoje produkty we własnych sklepach drożej, niż w jakichkolwiek innych sklepach? Dlaczego niektóre samochody potrafią kosztować kilkukrotnie więcej od nie tak bardzo różniących się modeli innych marek? - Kluczem do współczesnego handlu są emocje. Ten, kto potrafi je wywołać, może swój towar sprzedawać z dużym zyskiem. Wszystkim innym pozostaje konkurowanie ceną. Ta sytuacja ma swoje odzwierciedlenie w projektowaniu sklepów - twierdzi Marek Witaszewski.

Według architekta, jeśli porównamy przeciętny sklep w galerii handlowej sprzed 10 lat ze współczesną placówką handlową, to widać będzie niesamowity rozwój środków architektonicznych, oświetleniowych i wizualnych mających podkreślić charakter wnętrza i samego produktu. - Współczesne wnętrze sprzedaje cały świat, otoczkę, dzięki której klient jest gotów zapłacić za produkt trzy razy więcej niż za podobny w sąsiednim lokalu. Nie widać końca tego trendu, ale trzeba powiedzieć, że dla projektanta jest to dobra sytuacja. Rośnie zapotrzebowanie na wyrafinowane rozwiązania i fachowe kompetencje. Dlatego przyszłość salonów sprzedaży wydaje się bardzo ekscytująca. Nie będzie tam miejsca na nudę i zwyczajność - uważa Witaszewski.

Więcej na propertydesign.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.