PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Atmosfera i obsługa zyskują na znaczeniu przy wyborze miejsca zakupów

Autor: tnsglobal.pl 15 kwietnia 2016 11:17

Jeszcze do niedawna to handel potrzebował marek producentów, aby budować traffic w sklepach. Dziś często sama marka sklepu jest czynnikiem wystarczającym do zapewnienia ruchu kupujących i zagwarantowania sprzedaży - czytamy w raporcie TNS "Trzy do potęgi trzeciej – coraz bardziej złożone równanie polskiego handlu".

Z drugiej strony, rynek detaliczny jest ogromnie konkurencyjny (szacuje się, że na polskim rynku działa około 120 sieci handlowych). Polscy shopperzy nie ograniczają się do jednego kanału czy jednej sieci – średnia liczba regularnie odwiedzanych sieci detalicznych oscyluje wokół ośmiu brandów.

- Sieci oczywiście widzą te uwarunkowania i coraz wyraźniej dywersyfikują portfolio, budując pod jedną marką zróżnicowane formaty. Nie jest to proste, bo w każdym kanale oczekiwania shoppera są nieco inne. Tu koło się zamyka i wracamy do oczekiwań nabywców. Sytuacja jest, jak widzimy, faktycznie ciekawa. Trudno dziś wyrokować, jak będzie wyglądał krajobraz handlu detalicznego w Polsce za pięć lat. Prawdopodobnie realia będą wymagały tego, aby zamiast ścierania się każdej z trzech stron handlowego równania pojawiło się dostrajanie systemów, weryfikowane przez ostateczną instancję kontrolną. Jest nią satysfakcja shoppera, który ocenia jakość zmian poprzez swoją ścieżkę zakupową oraz zawartość koszyka. Pierwsze jaskółki zmian już dostrzegamy wśród kluczowych graczy, którzy rozumieją, że obecnie brand marketing nie poradzi sobie bez shopper i trade marketingu - piszą autorzy raportu i zwracają uwagę, że przecież handel to obszar styku trzech sił – nabywcy określanego jako shopper, producenta, za którym stoją markowe produkty oraz detalisty, który jest spoiwem i trzecią zmienną w tym równaniu.

Zdaniem autorów raportu twierdzenie, że cena jest dominującym czynnikiem wyboru miejsca zakupów, jest dużym uproszczeniem. Kluczowa jest równowaga między ceną a odpowiednim asortymentem przewidywalnej jakości.

- Ważne jest doświadczenie i choć minimum pozytywnych bodźców otrzymywanych podczas wizyty w sklepie – a zatem atmosfera i obsługa zyskują na znaczeniu. Idąc do dyskontu, shopperzy są skłonni skoncentrować się na cenie, ale gdy w grę wchodzą zakupy w hipermarkecie, emocjonalna przystępność hali sprzedaży staje się ważniejsza niż jej fizyczna lokalizacja. Trudno się dziwić – skoro i tak shopper spędzi w sklepie około godziny, niech chociaż będzie to możliwie przyjemne doświadczenie. Wobec tego rośnie znaczenie przyjaznego klimatu. Sieci handlowe zauważają ten fakt, gdyż coraz więcej inwestują w merchandising i remodelling swoich placówek - czytamy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    7,46

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8486

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 622757

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane