PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Auchan goni trendy - convenience, click&collect i cyfrowe etykiety zadebiutują nad Wisłą

Autor: dlahandlu.pl 7 lipca 2017 09:33

Auchan goni trendy - convenience, click&collect i cyfrowe etykiety zadebiutują nad Wisłą Fot. Shutterstock.com

Choć Auchan nie podaje szczegółowych danych o przychodach w naszym kraju, to wiadomym jest, że sprzedaż sieci nad Wisłą rośnie. Francuski detalista musi się jednak zmierzyć z szerszym zjawiskiem, jakim jest schyłek popularności hipermarketów. Wydaje się, że zapowiadane wejście w format convenience, choć opóźnione względem konkurencji (via Carrefour) może pozytywnie wpłynąć na wyniki sieci. Takie działania już są podejmowane w innych krajach, w których działa Auchan.

Już w listopadzie 2016 r. Auchan w Rosji podjął decyzję o konsolidacji wszystkich szyldów pod jednym logo Auchan. Zabieg miał na celu poprawę efektywności Grupy i rozwój koncepcji omnichannel. Realizacja pomysłu ma potrwać około 18 miesięcy i objąć nie tylko rebranding placówek, ale całkowitą zmianę koncepcji supermarketów i sklepów convenience.
Otwarcie pierwszego sklepu MyAuchan w nowym formacie miało miejsce 7 października w Moskwie. Nowe supermarkety mają mieć powierzchnię od 800 do 4000 mkw. W każdym sklepie znajdzie się własna piekarnia.

Convenience trendem w Europie
W kwietniu br. Auchan potwierdził, że marka MyAuchan zadebiutuje w Polsce. Szyld jest dedykowany formatowi convenience. Placówki z logo "Moje Auchan" będą nastawione na lokalnego konsumenta. Detalista już jakiś czas temu informował o konsolidacji marek, aby działać pod jednym rozpoznawalnym szyldem w wielu formatach – informował serwis Planet Retail.

W marcu tego roku Auchan uruchomił w Portugalii swój pierwszy sklep typu convenience. Placówka mieści się w Lizbonie. Sklep o powierzchni 430 mkw. podzielony jest na trzy strefy: świeża żywność, przekąski oraz pozostałe artykuły spożywcze, z dużym naciskiem na produkty schłodzone oraz zdrową i dietetyczną żywność. Spółka planuje otwarcie do końca roku 6 sklepów z szyldem "My Auchan". Projekt będzie kosztował 6 mln euro. Sklepy typu MyAuchan mają powierzchnię od 200 do 500 mkw. W maju pierwsza placówka MyAuchan została otwarta we Włoszech. W centrum oferty znajdują się produkty świeże, w tym wiele sezonowych warzyw i owoców oraz produktów lokalnych. Dużo miejsca zajmują również dania gotowe do spożycia, świeże ryby oraz mięsa. Mocną stroną sklepu jest także asortyment poświęcony nowym trendom konsumenckim - produkty bezglutenowe, bez laktozy, produkty typu fitness oraz organiczne i wegetariańskie.

Auchan planuje również duże inwestycje na rodzimym rynku, gdzie chce zainwestować łącznie 1,3 mld euro w ciągu najbliższych trzech lat. 60 proc. z tej kwoty zostanie przeznaczona na modernizację wszystkich placówek działających pod szyldem Auchan, w tym rebranding sklepów działających dotychczas pod szyldem Simply Market. Ponadto we Francji ruszyła pierwsza placówka z szyldem Auchan Supermarche. W pierwszej połowie roku sieć przetestuje około 14 takich placówek.

Inwestycje w centra handlowe
W Polsce Auchan widzi także potencjał w centrach handlowych, prowadzonych przez Immochan, deweloperskie ramię francuskiej grupy. W tym roku po rozbudowie ruszyły CH Auchan Gdańsk oraz CH Auchan Hetmańska w Białymstoku.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,49

  • Śr

    4,58

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.