PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Auchan: Musimy odzyskać klientów, których stracił Real

www.portalspozywczy.pl 4 kwietnia 2014 09:44

Auchan: Musimy odzyskać klientów, których stracił Real

Wydana przez UOKiK decyzja w sprawie przejęcia sieci Real przez Grupę Auchan to sygnał, że istnieje urzędowa segmentacja rynku. UOKiK trochę wcielił się w rolę regulatora. W praktyce może ona zablokować dalszą konsolidację rynku hipermarketów w Polsce - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska i Marek Szeib, dyrektor generalny i prezes Auchan Polska.

Francois Colombie: To nie my zablokowaliśmy tę możliwość, ale zrobił to UOKiK podejmując taką, a nie inną decyzję. Akceptujemy decyzję urzędu, jednak nie do końca mogę się z nią zgodzić. Myślę, że konsekwencje tej decyzji będą skrupulatnie analizowane przez wszystkich graczy na rynku handlowym. Decyzja o segmentacji rynku na hiper-, supermarkety i dyskonty nie przystaje do sytuacji rynkowej. Nie jest prawdą, że jedynie hipermarkety konkurują między sobą. Nie można powiedzieć, że hipermarkety nie wpływają na dyskonty, a dyskonty nie wpływają na hipermarkety, bo tak nie jest - każdy z formatów bardzo mocno oddziałuje na sytuację innego formatu sklepów, wszystkie formaty bezpośrednio ze sobą konkurują. Dobrym przykładem jest sieć Real. Warto przypomnieć, że kupione przez nas sklepy Real w ciągu ostatnich lat straciły bardzo wielu klientów, m.in. ze względu na dynamiczną ekspansję mniejszych formatów, sieci dyskontów takich jak Biedronka, Lidl, Netto, czy sieci supermarketów Stokrotka, Polomarket i Intermarche. Jednocześnie we wszystkich naszych lokalizacjach walczymy o klienta z Biedronką, Lidlem i z innymi. Nasza obecna strategia zakłada, że musimy odzyskać klientów, których straciły w ciągu ostatnich lat sklepy Real, a jednocześnie chcemy zdobyć nowych klientów.

To dyskonty odbierają najwięcej klientów hipermarketom?

Francois Colombie: Pokazuje to każdy raport, spośród tych przygotowanych przez największe instytucje analizujące rynek. UOKiK analizując transakcję i wydając warunkową decyzję ws. przejęcia sieci Real przez Auchan stwierdził zupełnie coś innego. Co ciekawe, urząd podzielił rynek handlowy na segmenty. UOKiK analizował głównie wpływ hipermarketów na hipermarkety, a pominął wpływ dynamicznego rozwoju sieci dyskontowych i supermarketów na sytuację hipermarketów, uznając, że formaty bezpośrednio ze sobą nie konkurują.

  • 58 2014-06-09 15:01:09

    ta baju baju

    a kto nie chciał kupic real w fort wola ?

    broniliście się przed tym że ho ho

  • cfg 2014-04-06 23:31:05

    Watpie ze sie im uda, u mnie remont Reala byl 4 miesiace ludzie sie odbili, przynajmniej na spokojnie mozna robic zakupy.

  • realista 2014-04-05 20:33:56

    real miał jeden miliard trzysta milionow straty na działalności gospodarczej -powodzenia żabojady

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.