Aż pięć firm analizuje zakupy klientów Biedronki

Autor: biznes.onet.pl 13 października 2016 18:28

Aż pięć firm analizuje zakupy klientów Biedronki Fot. za Biedronka.pl

Karta "Moja Biedronka" zbiera dane o tym co, kiedy i w którym sklepie sieci kupuje klient, a jego dane osobowe są przekazywane aż do pięciu zewnętrznych firm. Sieć uspokaja: wszystko odbywa się zgodne z prawem - informuje Biznes.onet.pl.

'Wzorem innych sieci handlowych pod koniec sierpnia Biedronka wprowadziła program lojalnościowy "Moja Biedronka".

Aby korzystać z karty Biedronki, trzeba ją najpierw zarejestrować i podać swoje dane osobowe. Obecnie niezbędne jest podanie tylko imienia i numeru telefonu komórkowego, ale jeszcze do niedawna formularz rejestracyjny zawierał dodatkowe pola: nazwisko i adres zamieszkania (miejscowość, kod, ulica, numer domu i/lub numer lokalu).

Kolejnym kontrowersyjnym punktem w regulaminie karty "Moja Biedronka" jest zapis mówiący o przekazaniu danych osobowych uczestników programu pięciu zewnętrznym firmom. 

Właściciel Biedronki odpowiedział, że firmy wymienione w regulaminie przetwarzają dane osobowe klientów wyłącznie w celach związanych z działaniem karty "Moja Biedronka", a ich liczba jest "podyktowana względami operacyjnymi". Sieć jednak odmówiła podania konkretnych zadań, jakie one wykonują.

Czytaj więcej na Biznes.onet.pl

W oświadczeniu przesłanym do redakcji Jeronimo Martins informuje:

" Od momentu wprowadzenia programu jedynymi wymaganymi danymi do rejestracji karty były takie dane jak: imię i numer telefonu. Obecnie przy rejestracji prosimy klientów o wypełnienie wyłącznie dwóch wspomnianych powyżej informacji. Informujemy także, iż dane osobowe podlegają ochronie na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i są przetwarzane zgodnie z ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną."

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ula 2016-10-14 16:56:20

    Nue robie zakupów w biedronce

  • f%ck 2016-10-14 15:49:39

    Klientów traktują jak prosięta w hodowli trzody, jeszcze tylko tatuowania numeru na przedramieniu brakuje

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.