B&M przejmuje sieć convenience Heron za 152 mln funtów

Autor: dlahandlu.pl za Yorkshire Post 2 sierpnia 2017 14:30

Sieć Heron to 251 sklepów w północnej Anglii, które generują sprzedaż na poziomie 274,4 mln funtów rocznie. Dla B&M, prowadzącej dyskonty B&M Bargains, przejęcie sklepów Heron to okazja by zwiększyć swoją skalę działalności w błyskawicznym tempie.

W ostatnich latach sprzedaż w kanale dyskontowym w Wielkiej Brytanii rosła w tempie dwucyfrowym (w 2016 roku - na poziomie ok. 12 proc.). Dlatego analitycy przewidują, że dla B&M sieć Heron stanie się uzupełnieniem oferty dyskontowej, ale w wersji convenience, a jak wiadomo dyskonty i sieci convenience to dwa najszybciej rosnące obecnie segmenty rynku detalicznego. 

Akwizycja daje firmie B&M, do której należy obecnie 537 sklepów, szansę na ekspansję terytorialną bez ryzyka kanibalizacji. Zgodnie z założeniami potencjał sieci obliczany jest na 950 lokalizacji. Firma zapowiedziała, że w kolejnych latach będzie otwierała 10-20 sklepów Heron rocznie.

W zeszłym tygodniu rynek żył plotkami, że jedna z 4 głównych sieci detalicznych w Anglii - Asda, zamierza przejąć B&M za 4,4 mld funtów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11001

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 784717

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane