Badanie: 57 proc. Polaków dokonuje codziennych zakupów spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 21 lutego 2017 15:15

W roku 2017 widać zdecydowany trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów (-4p.p.) na korzyść tych nieplanowanych (+6%) Zakupy spożywcze w większości są planowane, podobnie jak zakup chemii gospodarczej - wynika z badania „Shopper’s Perspective 2017” zrealizowanego przez agencje Open Research.

Jak wynika z badania „Shopper’s Perspective 2017” zrealizowanego przez agencję Open Research, promocje oferujące natychmiastowa możliwość czerpania z nich korzyści są formą preferowaną (57%). Niemniej, na przestrzeni zaledwie roku, nastąpiło znaczące osłabienie tej preferencji – co może wiązać się ze zmianami w formach promocji stosowanymi przez najpopularniejsze sieci (np. Lidl: zwrot produktu, Biedronka: Gang Świeżaków, etc.). Nadal jednak akcje, w których „nagroda” jest odroczona w czasie, cieszą się mniejszą atrakcyjnością. 

Kupujący istotnie częściej samodzielnie dokonują zakupu kosmetyków dla siebie niż zlecają to innym osobom (osobiste produkty, chęć przetestowania przez zakupem, wybór spośród szerokiego asortymentu etc.), z kolei w przypadku chemii gospodarczej istotnie łatwiej jest zlecić zakup produktu innej osobie z gospodarstwa domowego - wynika z badania.

W roku 2017 widać zdecydowany trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów (-4p.p.) na korzyść tych nieplanowanych (+6%). Zakupy spożywcze w większości są planowane, podobnie jak zakup chemii gospodarczej. Natomiast nieco częściej pod wpływem impulsu, czy też przy okazji innych zakupów klienci chętniej kupują nieplanowane kosmetyki. 

Kupujący odwiedzają zazwyczaj 3-4 kanały detaliczne: dyskonty, supermarket, hipermarkety, drogerie sieciowe. Warty zauważenia jest fakt, że w porównaniu do poprzedniej fali zmniejszyła się koncentracja zakupów dla art. chemicznych i kosmetyków.

57% kupujących dokonuje przeciętnych, codziennych, uzupełniających zakupów spożywczych i jest to zdecydowany wzrost vs rok 2016, który odbył się kosztem spadku zakupów dużych, tygodniowych. Pozostali odwiedzają sklepy w konkretnym celu, produkt na konkretną okazję, bądź pod wpływem nagłego impulsu.

Badanie zostało zrealizowane technika CAWI, metodą standaryzowanego wywiadu. Projekt zrealizowany był na próbie N=1310 badanych. Czas realizacji badania: 20-31 październik 2016.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane