Badanie: 6 proc. kierowców nabywa na stacjach paliw artykuły spożywcze

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2016 10:33

Jak pokazuje badanie aktywnych kierowców, wykonane na zlecenie Santander Consumer Bank, dla zdecydowanej większości klientów stacji benzynowych tankowanie to okazja do zakupu również innych produktów z ich oferty. Najczęściej wybieranymi artykułami są napoje gorące (kawa i herbata), które kupuje 39 proc. osób. Napoje zimne wybiera 35 proc. W pierwszej piątce towarów kupowanych przy okazji tankowania znalazły się również sprzęt i części eksploatacyjne do samochodu (wybierane przez 22 proc. kierowców), papierosy (18 proc.) i prasa (13 proc.).

Ciepłą herbatą i kawą właściciel stacji ma większe szanse skusić mężczyznę, niż kobietę. Ten element oferty wybiera ponad połowa panów (51 proc.) i tylko co piąta pani (18 proc.). Z kolei prawie dwa razy więcej kobiet, niż mężczyzn deklaruje, że zaopatrują się na stacji w materiały eksploatacyjne do samochodu (31 proc. vs 17 proc.). Kobiety również z większym prawdopodobieństwem sięgną po prasę. Kupuje ją 17 proc. pań, w porównaniu z 10 proc. mężczyzn. Już 6 proc. kierowców nabywa na stacjach artykuły spożywcze. Chętniej z tej części asortymentu korzystają mężczyźni niż kobiety. Natomiast 3 proc. mężczyzn zadeklarowało, że korzysta z dostępnej na stacji oferty upominków, kwiatów bądź maskotek, na co z kolei nie wskazała żadna z ankietowanych kobiet.

- Dla coraz większej liczby osób stacja benzynowa nie jest jedynie miejscem, w którym tankują samochód. Chętnie sięgamy też po pozostałe elementy asortymentu. To dlatego przygotowując z myślą o aktywnych kierowcach ofertę Visa TurboKARTA, zaproponowaliśmy, aby funkcja moneyback, pozwalająca odzyskać część wydawanych na stacjach kwot, obejmowała nie tylko koszt paliwa, ale wszystkie zakupy - komentuje Joanna Szczegielniak, dyrektor departamentu kart kredytowych Santander Consumer Banku.

Bank zapytał też kierowców, co decyduje o wyborze konkretnej stacji. Respondenci w równym stopniu wskazali na trzy kluczowe czynniki: odległość stacji od miejsca zamieszkania, oferowaną cenę paliwa oraz preferencję dla konkretnej marki. Warto zauważyć, że marka operatora stacji jest czynnikiem ważniejszym dla mężczyn (48 proc. uważa ją za istotny element wyboru), z kolei dla kobiet kluczowa jest raczej lokalizacja. Bliskość stacji od miejsca zamieszkania wskazało jako ważny czynnik decydujący o wyborze aż 50 proc. pań. Mężczyźni znacznie częściej zwracają uwagę na ofertę gastronomiczną danego punktu (jako istotna wskazało ją 9 proc. badanych panów i trzy razy mniej kobiet). Z kolei dla kobiet znaczenie może mieć pomoc pracownika stacji przy tankowaniu. Co dziesiąta kobieta i tylko co dwudziesty mężczyzna będą skłonni szukać miejsca, gdzie można spodziewać się takiej obsługi.

Zdecydowana większość kierowców w Polsce przejeżdża rocznie do 20 tys. km. Największa grupa, bo aż 30 proc. badanych, pokonuje pomiędzy 10 a 20 tys. km. Kobiety jeżdżą mniej niż mężczyźni. Aż 38 proc. pań deklarowało, że pokonuje w ciągu roku nie więcej, niż 5 tys. km. Wśród mężczyzn taką odległość przejeżdża tylko 15 proc.

Statystycznie wydajemy na paliwo niewiele. Prawie połowa z nas przeznacza na ten cel do 300 zł miesięcznie, jedynie co czwarty Polak (23 proc.) ponad 500 zł. Stosunkowo dużo, bo ponad 400 zł miesięcznie, wydaje aż 54 proc. mieszkańców wsi. Wśród zamieszkujących metropolie takie wydatki deklaruje jedynie 13 proc. ankietowanych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.