Badanie: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata w handlu detalicznym

Autor: dlahandlu.pl 7 lipca 2017 13:06

Amazon zachował palmę pierwszeństwa jako najcenniejsza marka świata w kategorii handlu detalicznego w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2017, ogłoszonym przez WPP i Kantar Millward Brown.

Marka ta odnotowała także najszybszy wzrost w pierwszej dwudziestce detalistów w rankingu BrandZ, szybując do góry aż o 41% (wartość: 40,1 mld USD) w ujęciu rok do roku. Amazon zawdzięcza ten sukces nieustannym innowacjom – robienie zakupów online stało się teraz szybsze i wygodniejsze dzięki inicjatywom takim jak Amazon Prime Pantry czy Amazon Prime Now. Amazon zdobywa także uznanie jako dostawca, który wypracowuje nowe podejście do wszystkich form handlu detalicznego, rozwijając koncepcje sklepu bez kas, gdzie płatności dokonuje się za pomocą aplikacji.

Innowacje takie jak Amazon Echo czy Alexa w połączeniu z działaniami w zakresie korzyści płynących z subskrypcji Amazon Prime wzmocniły siłę ekosystemu technologicznego tej marki, jednocześnie przyczyniając się do zwiększenia lojalności i zadowolenia klientów.

Szanse wynikające z istnienia sklepów fizycznych wykorzystywał też Alibaba – chiński lider sektora e commerce, który zachował 2. miejsce w pierwszej dwudziestce detalistów rankingu BrandZ, osiągając wartość marki na poziomie 59,1 mld USD. Firma podjęła współpracę z Bailian Group, która prowadzi niemal 5 tys. sklepów w Chinach. W ten sposób grupa Bailian rozszerza zasięg swojego ekosystemu, a Alibaba zyskuje możliwość powiązania swoich platform e-commerce (Tmall oraz Taobao) i funkcji płatniczej Alipay z infrastrukturą Bailian.

Alibaba buduje także globalną obecność, a dane Kantar Retail wskazują, że Alibaba jest obecnie wiodącym sprzedawcą na rynku motoryzacyjnym w Rosji. Ponadto chiński gigant bada możliwość utworzenia centrum logistycznego w Bułgarii oraz centrum dystrybucyjnego w Chorwacji.
O doświadczeniu firm chińskich na rynku e commerce świadczy obecność firmy JD.com w pierwszej dziesiątce rankingu dla sektora handlu detalicznego. Marka ta, która po raz pierwszy weszła do Top 10, odnotowała wzrost o 3% i osiągnęła wartość 10,7 mld USD. Firma JD.com zwiększyła skalę swojego działania dzięki nawiązaniu współpracy z Walmartem.

Sukcesy gigantów rynku e commerce sprawiły, że handel detaliczny stał się najszybciej rosnącym sektorem w tegorocznym rankingu BrandZ, idąc do góry o 14% w porównaniu z rokiem 2016. Jest to już trend długofalowy, a w ciągu ostatnich 12 lat wartość marek graczy na rynku e commerce wzrosła łącznie o ponad 380%, natomiast tradycyjni detaliści utracili łącznie 23% swojej łącznej wartości.
Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym świecie – do rankingu wchodzą marki, które skutecznie wpisują się w styl życia dzisiejszych konsumentów. BrandZ bazuje na unikatowym badaniu wartości marek, które łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberg i Kantar Worldpanel).


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane