Badanie: Biedronka i Lidl ostro walczą w sezonie grillowym

Autor: MondayNews 14 czerwca 2017 09:33

Badanie: Biedronka i Lidl ostro walczą w sezonie grillowym fot. materiały prasowe

Z analizy, przeprowadzonej przed długim weekendem, wynika, że koszyk cenowy z 18 produktami na grilla w Lidlu i Biedronce dzieli zaledwie 3% różnica. W zeszłym roku wyniosła ona 11%. Teraz prawie identyczne wartości 6 często kupowanych towarów świadczą o tym, że konkurenci coraz baczniej się obserwują. Z drugiej strony, ceny sezonowych artykułów odbiegają od siebie nawet o 36%. Ponadto, w gazetkach Biedronka promuje żywność, a Lidl – produkty niespożywcze.

Badane sieci traktują nadchodzący długi weekend jako tzw. mikrosezon na grillowanie, ale ich strategie promocyjno-asortymentowe wyraźnie się od siebie różnią. W gazetce Biedronki do 14.06 trwa akcja specjalna „Czas na grill”, która zajmuje 6 stron. Aż 3 z nich przedstawiają mięsa i wędliny, 2 – napoje, a 1 – sosy. Lider rynku dyskontowego postawił więc na promowanie żywności. Z kolei, Lidl w swojej publikacji, obowiązującej od 12.06, poświęcił zaledwie 1 stronę na kubeczki, talerzyki jednorazowe, tacki na grilla oraz piankę do czyszczenia tego urządzenia.

– Przed zeszłoroczną majówką koszyk grillowy Biedronki kosztował 75,04 zł, a Lidla – 84,65 zł. Wówczas różnica sięgała ok. 10 zł. Tym razem dysproporcja wyniosła niecałe 3 zł, mimo tego że porównaliśmy ze sobą o 6 produktów więcej, niż w poprzednim sezonie grillowym. Koszyk portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins ma wartość 94,40 zł i jest o około 3% tańszy od Lida, którego cena wynosi 97,25 zł. Moim zdaniem, Lidl zauważył różnice cenowe u konkurenta i sprawnie je niweluje – mówi Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA.

Gdzie taniej?

Trzeba zauważyć, że w Lidlu i w Biedronce aż 6 na 18 produktów na grilla ma identyczne ceny. W celu porównania ich ze sobą, wszystkie są przeliczone do tej samej gramatury. Pomidory zwykłe luz 1 kg kosztują w obu sieciach 3,99 zł. Chleb zwykły 400 g lub 500 g – 1,59 zł (za 500 g). Piwo jasne 4x500 ml puszka (czteropak) – 7,16 zł. Węgiel drzewny do grilla 2,5 kg – 6,99 zł. A Coca-Cola Regular napój gazowany 1,75 l lub 2 l pet – 4,45 zł (za 2 l). Z kolei, za Karkówkę świeżą bez kości 1 kg trzeba zapłacić w Biedronce 9,89 zł, a w Lidlu – 9,99 zł. Pozostałe artykuły częściowo są droższe w jednej sieci albo w drugiej.

– Należy pamiętać o tym, że cena koszyka jest wypadkową wartości poszczególnych produktów. Natomiast, klient oczywiście najbardziej zyska, kupując pewne artykuły w Biedronce, a inne w Lidlu. W rzeczywistości jednak konsumenci zwykle nie mają czasu na porównywanie ceny każdego z towarów. Skorzystanie z promocji jest bardziej kwestią przypadku, niż wynikiem długotrwałej analizy z kartką i ołówkiem w ręku – zauważa Sebastian Starzyński.

W Biedronce opłaca się kupić takie produkty, jak Kiełbasa śląska 1 kg (9,90 zł vs 12,90 zł w Lidlu), Kaszanka 1kg za 6,65 zł (8,98 w Lidlu) czy też Musztarda sarepska 175-200 g za 0,94 zł, natomiast w Lidlu za 1,19 zł. Ponadto, Biedronka oferuje tańszy Ketchup łagodny ok. 500 g w kwocie 2,12 zł (3,32 w Lidlu) i niższą cenę na Podpałkę w kostkach 32 szt. (0,99 zł vs 1,18 zł w Lidlu) oraz Tacki na grilla aluminiowe duże za 7,98 zł (9,99 zł u konkurenta).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.