Badanie: Black Red White popularniejsze od IKEA

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2017 13:03

W 2016 roku w Polsce aż 38,69 procent meblowych zakupów zostało dokonanych w znanych sieciach meblarskich. Spośród takich markowych salonów to właśnie w sklepach Black Red White Polacy najchętniej kupują meble. Aż 12,03 procent wydatków przeznaczanych na meble przez mieszkańców naszego kraju w 2016 roku trafiło do BRW – to główne wnioski z badania Kantar TNS.

Według badania Kantar TNS, przeprowadzonego na grupie 4 tys. osób, w której jedna czwarta dokonała podczas ostatnich 12 miesięcy zakupu mebli, Polacy wybierając meble najczęściej kierują się do salonów znanych marek. Aż 38,69 proc, czyli ponad 1/3 meblowych zakupów dokonano w znanych sieciach meblarskich. Największą popularnością cieszyły się produkty marki Black Red White – 12,03 proc. wydatków przeznaczonych na meble. Tuż za nimi uplasowała się marka IKEA z wynikiem 11,84 proc. udziałów rynkowych oraz Agata Meble – 9,52 proc. Wśród zestawienia znalazły się również salony Bodzio, gdzie zostało dokonanych 5,3% zakupów. Pomimo niesłabnącej wciąż popularności lokalnych warsztatów stolarskich, w których Polacy cały czas zostawiają 21,36 proc. pieniędzy przeznaczanych na meble, najwięcej zakupów mebli dokonywanych jest w salonach sygnowanych marką znanej sieci.

W badaniu zostały wzięte pod uwagę wszystkie kanały zakupu mebli, a więc zarówno sieciowe,
jaki niesieciowe salony meblowe, sklepy internetowe i stacjonarne, zakupy u lokalnych producentów
i dystrybutorów mebli, ale także zakupy w sklepach wielobranżowych, które w swojej ofercie mają również meble.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Black Red White pod koniec lutego 2017 roku (24-27 lutego) przez Kantar TNS. Miało ono na celu identyfikację struktury rynku meblowego w 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane