Badanie: Co czwarty senior zakupy w sieci robi kilka razy w miesiącu

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2017 14:10

Aż 65 proc. osób po 55. roku życia uważa zakupy internetowe za przynajmniej tak samo bezpieczne jak te tradycyjne. Seniorzy kupują w sieci coraz częściej – co czwarty kilka razy w miesiącu, a co dziesiąty – nawet raz w tygodniu. Statystyki te są nieco niższe od młodszych grup wiekowych, ale nie odbiegają od nich zbyt drastycznie - wynika z badania „E-zakupy 2016” TNS OBOP oraz analiz statystyk serwisu Ceneo.pl.

Większe różnice pojawiają się dopiero przy urządzeniach, z których starsze osoby korzystają wędrując po wirtualnych sklepowych alejkach. Ewidentnie wolą to robić w domowym zaciszu (94%) i używając komputerów stacjonarnych (67%) lub laptopów (46%). Mobilne wersje serwisów zakupowych nie są wśród nich tak popularne, jednak co szósta starsza osoba z takich aplikacji od czasu do czasu korzysta.

Co przyciąga starszych klientów do zakupów online?
Cenę jako kluczowe kryterium wskazuje 86% badanych. Ważne są także koszty dostawy (69%) oraz wiarygodność e-sklepu (62%). Niezwykle istotnym kryterium zakupowym – znacznie bardziej niż dla młodszych klientów – są jasne i wygodne warunki zwrotu i dostawy – sprawdza je dokładnie aż 45% starszych osób kupujących online.

Co druga osoba po 55. roku życia robiąc zakupy w e-sklepie rejestruje się i zakłada konto. Tyle samo z nich uważa, że przekazywane sklepom dane osobowe są tam bezpieczne. Świadczy to o sporym zaufaniu do e-zakupów. Może również jednak wynikać z nieświadomości zagrożeń związanych z przekazywaniem danych wrażliwych.

Nastawienie? Pozytywne!
Aż 72% starszych klientów jest przekonanych, że kupując przez internet znajduje i wybiera naprawdę najlepszą ofertę. Zapytani o emocje towarzyszące e-zakupom, w znaczącej większości wskazują te pozytywne. Są zadowoleni z szerokiego wyboru (90%), podekscytowani możliwością natrafienia na wyjątkowe okazje (54%), wdzięczni, że dzięki opiniom innych użytkowników znajdą najlepszą ofertą (70%) i jednocześnie chętni, by dzielić się z innymi swoimi zakupowymi doświadczeniami dotyczącymi sklepów i produktów (52%). Stosunkowo niewielu starszych klientów czuje się przytłoczonych zbyt dużą ilością informacji (22%), zagubionych wśród mnogości ofert (20%), sfrustrowanych trudnościami w znalezieniu najważniejszych danych (17%) i znudzonych koniecznością przeklikiwania się przez kolejne internetowe strony (23%).

Co znajdziemy w wirtualnych koszykach seniorów?
Trzy najważniejsze kategorie to sprzęt elektroniczny (61%), sprzęt AGD (56%) oraz książki, filmy i płyty (49%). Tuż za podium uplasowały się zabawki (co nie dziwi, jeśli pamiętamy o potrzebie rozpieszczania wnuków) - wskazało je 32%. Można zatem powiedzieć, że seniorzy są na razie podczas e-zakupów ostrożni. Kupują produkty, które są łatwo porównywalne pod kątem parametrów (sprzęt, książki) oraz takie, gdzie oszczędności są najbardziej widoczne. Na razie boją się eksperymentować na przykład z ubraniami, butami, czy artykułami wyposażenia wnętrz – przeważa tu pewnie wciąż potrzeba obejrzenia, sprawdzenia towaru „na żywo”.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane