Badanie: Co czwarty senior zakupy w sieci robi kilka razy w miesiącu

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2017 14:10

Aż 65 proc. osób po 55. roku życia uważa zakupy internetowe za przynajmniej tak samo bezpieczne jak te tradycyjne. Seniorzy kupują w sieci coraz częściej – co czwarty kilka razy w miesiącu, a co dziesiąty – nawet raz w tygodniu. Statystyki te są nieco niższe od młodszych grup wiekowych, ale nie odbiegają od nich zbyt drastycznie - wynika z badania „E-zakupy 2016” TNS OBOP oraz analiz statystyk serwisu Ceneo.pl.

Większe różnice pojawiają się dopiero przy urządzeniach, z których starsze osoby korzystają wędrując po wirtualnych sklepowych alejkach. Ewidentnie wolą to robić w domowym zaciszu (94%) i używając komputerów stacjonarnych (67%) lub laptopów (46%). Mobilne wersje serwisów zakupowych nie są wśród nich tak popularne, jednak co szósta starsza osoba z takich aplikacji od czasu do czasu korzysta.

Co przyciąga starszych klientów do zakupów online?
Cenę jako kluczowe kryterium wskazuje 86% badanych. Ważne są także koszty dostawy (69%) oraz wiarygodność e-sklepu (62%). Niezwykle istotnym kryterium zakupowym – znacznie bardziej niż dla młodszych klientów – są jasne i wygodne warunki zwrotu i dostawy – sprawdza je dokładnie aż 45% starszych osób kupujących online.

Co druga osoba po 55. roku życia robiąc zakupy w e-sklepie rejestruje się i zakłada konto. Tyle samo z nich uważa, że przekazywane sklepom dane osobowe są tam bezpieczne. Świadczy to o sporym zaufaniu do e-zakupów. Może również jednak wynikać z nieświadomości zagrożeń związanych z przekazywaniem danych wrażliwych.

Nastawienie? Pozytywne!
Aż 72% starszych klientów jest przekonanych, że kupując przez internet znajduje i wybiera naprawdę najlepszą ofertę. Zapytani o emocje towarzyszące e-zakupom, w znaczącej większości wskazują te pozytywne. Są zadowoleni z szerokiego wyboru (90%), podekscytowani możliwością natrafienia na wyjątkowe okazje (54%), wdzięczni, że dzięki opiniom innych użytkowników znajdą najlepszą ofertą (70%) i jednocześnie chętni, by dzielić się z innymi swoimi zakupowymi doświadczeniami dotyczącymi sklepów i produktów (52%). Stosunkowo niewielu starszych klientów czuje się przytłoczonych zbyt dużą ilością informacji (22%), zagubionych wśród mnogości ofert (20%), sfrustrowanych trudnościami w znalezieniu najważniejszych danych (17%) i znudzonych koniecznością przeklikiwania się przez kolejne internetowe strony (23%).

Co znajdziemy w wirtualnych koszykach seniorów?
Trzy najważniejsze kategorie to sprzęt elektroniczny (61%), sprzęt AGD (56%) oraz książki, filmy i płyty (49%). Tuż za podium uplasowały się zabawki (co nie dziwi, jeśli pamiętamy o potrzebie rozpieszczania wnuków) - wskazało je 32%. Można zatem powiedzieć, że seniorzy są na razie podczas e-zakupów ostrożni. Kupują produkty, które są łatwo porównywalne pod kątem parametrów (sprzęt, książki) oraz takie, gdzie oszczędności są najbardziej widoczne. Na razie boją się eksperymentować na przykład z ubraniami, butami, czy artykułami wyposażenia wnętrz – przeważa tu pewnie wciąż potrzeba obejrzenia, sprawdzenia towaru „na żywo”.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,31

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.