Badanie: Czas wczytywania serwisów sprzedażowych ma coraz większe znaczenie w e-handlu

Autor: dlahandlu.pl 4 maja 2017 12:58

W obliczu wysokiej konkurencyjności na rynku cierpliwość konsumentów regularnie spada – zgodnie z najnowszymi doniesieniami firmy Incapsula większość – dokładnie 61 proc. - internautów nie zamierza czekać dłużej niż 5 sekund na załadowanie witryny e-sklepu. Mobilni klienci są jeszcze bardziej wymagający.

Nieodpowiadająca, bądź każąca na siebie czekać zbyt długo, strona serwisu internetowego to idealny przepis na znaczny spadek sprzedaży oraz lojalności klientów. 67% konsumentów biorących udział w badaniu Incapsula przyznało, że po doświadczeniu tego typu problemów nie zamierza ponownie interesować się ofertą danego sprzedawcy.

7% spośród uczestników badania wymaga, by strona została załadowana natychmiast, nie przewidując żadnego marginesu. Maksymalnie 3 sekundy jest w stanie zaczekać 20% respondentów, zaś do 5 sek. 35% badanych. Wiele powodów do zastanowienia dają również zachowania klientów, którzy stwierdzą problemy z prawidłowym działaniem strony www. Jedynie 8% ankietowanych przyznało, że cierpliwie zaczeka na załadowanie się portalu e-sklepu i będzie kontynuować zakupy. 44% uczestników badania odświeża stronę z nadzieją na jej szybszą reakcję, zaś 35% opuszcza ją i stara się do niej „dostać” ponownie. Gdy to zawodzi, lojalność klientów wystawiana jest na bardzo ciężką próbę. – Znaczenie czasu wymaganego do załadowania zasobów stron www doskonale dało się zauważyć w czasie ostatnich dwóch dni zakupowego szału – Black Friday i Cyber Monday. Największe serwisy, takie jak Macy’s, czy Victoria Secret potrzebowały wówczas nawet pół minuty i więcej na załadowanie, co skutecznie zniechęcało klientów i skutkowało ogromem negatywnych wpisów w mediach społecznościowych na temat złego przygotowania się e-sklepów na wzmożonych ruch – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

W badaniu przeprowadzonym przez ekspertów z Incapsula udział wzięli także sami administratorzy witryn sprzedażowych. Aż 73% z nich doświadczyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy problemów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem swoich serwisów, zaś najczęstszym z nich (36% wskazań) był właśnie ten związany ze zbyt długim czasem odpowiedzi strony w związku z okresami większego niż zazwyczaj zainteresowania klientów. – Właściciele e-sklepów korzystający z tradycyjnego hostingu często nie zdają sobie sprawy, że jest on zwykle obarczony sztywnymi limitami, których wyczerpanie skutkuje znacznym wydłużeniem czasu wczytywania portalu, bądź nawet całkowitym paraliżem strony. W dobie chmury obliczeniowej nie trzeba wcale dużych inwestycji, by poradzić sobie z większym ruchem. Rozwiązaniem może być choćby elastyczny web hosting pozwalający dynamicznie zwiększać moc obliczeniową w zależności od ruchu na stronie i rozliczać się według faktycznego zużycia zasobów – dodaje Rafał Kuśmider z dhosting.
Poprawa szybkości działania stron www, zdaniem większości ankietowanych, w największym stopniu przełożyła się na dwie główne biznesowe korzyści – 57% administratorów odnotowało zwiększenie lojalności klientów, taka sama liczba właścicieli e-sklepów przyznała, że optymalizacja szybkości przełożyła się na większą satysfakcję konsumentów.

Google, w ostatnim raporcie zatytułowanym „The need for mobile speed” informuje, że ponad połowa (53%) kupujących online za pośrednictwem urządzeń mobilnych opuszcza stronę e-sklepu, gdy jej załadowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. To dowód na wyśrubowane wymagania klientów, zwłaszcza w obliczu średniego czasu ładowania się mobilnych stron poprzez połączenie 3G, wynoszące zdaniem autorów raportu aż 19 sekund. Według Google, mobilne strony które były w stanie wczytać swoje zasoby w czasie krótszym niż 5 sekund wygenerowały niemal dwukrotnie więcej transakcji w porównaniu do serwisów odpowiadających w czasie zbliżonym do wskazanej powyżej średniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.