Badanie: Dlaczego klienci mobilni porzucają koszyki

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2016 12:03

Aż 3 na 4 kupujących przez smartfona porzuca zakupy w sklepie już po drugiej nieudanej próbie wypełnienia formularza, ustawienia hasła, czy sprawdzenia opisu produktu - wynika z badań przeprowadzonych przez spółkę Lizard Media. To nowe wyzwanie dla specjalistów UX - user experience (doświadczenia użytkownika) projektujących aplikacje oraz sklepy dla sektora mobile. Cały proces zakupowy trzeba zmieścić w 5 minutach.

Jak wynika z badań grup fokusowych przeprowadzonych na początku czerwca 2016 przez Lizard Media, software house’u specjalizującego się w rozwiązaniach eCommerce, 75 proc. kupujących przez smartfony podejmuje jedynie dwie próby dokonania zakupu, które trwają średnio 49 sekund zanim zrezygnują z zakupu w danym miejscu. To olbrzymie wyzwanie dla firm projektujących sklepy dla eCommerce oraz twórców aplikacji mobilnych.

- Klient mobilny to często taki użytkownik sklepu internetowego, który nastawiony jest na szybkie, bezproblemowe zakupy. Jeśli skutecznie mu się to utrudnia np. przez słaba ergonomię rozmieszczenia przycisków, czy też kłopotliwy formularz - istnieje duża szansa, że taki klient porzuci zakupy na poziomie dodania artykułów do koszyka - mówi Marcin Wieczorek, design manager w Lizard Media.

Specjaliści z bielskiego software house’u zauważyli także ciekawy związek pomiędzy informacjami zawartymi w formularzu zakupowego, a rezygnacją z zakupów. Co druga osoba zapytana o to, dlaczego zdarza jej się rezygnować z mobilnych zakupów na poziomie dodania do koszyka, odpowiedziała, że głównym powodem jest nużąca przeprawa przez zbyt szczegółowych formularz. Klienci wskazywali, że takie informacje jak województwo, numer telefonu stacjonarnego, płeć czy obligatoryjne zapisanie się do newslettera to pozycje, które skutecznie wydłużają zakup danego przedmiotu. Zdarza się nawet, że sklepy próbują uzyskać od kupujących numer PESEL oraz wiek. Irytującym i niestety powszechnym problemem jest również format kodu pocztowego oraz numerów telefonów, które użytkownicy wpisują czasem ze spacjami, czasem jako ciąg cyfr, a czasem dodając +48 lub 0048 na początku. Często też system sklepowy wymaga podania kraju z którego kupujemy lub pochodzimy, ale nie korzysta z ustawień komputera użytkownika, tylko podaje alfabetyczny spis państwa poczynając od Afganistanu.
System sklepu powinien radzić sobie z takimi problemami i nie przedłużać procesu rejestracji, czy zakupów.

Jak pokazują badania klienci mobilni są bardzo czuli na doświadczenie zakupowe, ergonomię oraz czas potrzebny na dokończenie procesu zakupowego. W większości przypadków elementy te decydują o zakupie dlatego sklepy internetowe powinny zwrócić większą uwagę na intuicyjność nawigacji i prostotę.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.