Badanie: Jak kupujemy dania gotowe?

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2017 12:12

Zaufanie do marki oraz dostępność – to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe. Coraz więcej konsumentów podkreśla również, że to właśnie dokładna informacja dotycząca składu, skłania ich do wyboru konkretnego produktu – wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy FRoSTA.

Z przeprowadzonego przez nas badania jasno wynika, że konsumenci stawiają przede wszystkim na jakość produktu – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. – Częściej sięgają po produkty marek, na których mogą polegać i takie, których skład spełnia ich oczekiwania. Równocześnie, coraz mniejsze znaczenie ma cena – kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.

Zaufanie do marki to lider rankingu – kierowanie się właśnie tym czynnikiem przy wyborze produktu gotowego deklaruje aż 54% konsumentów. W czołówce kategorii wyznaczników wyboru produktu uplasowały się również pozycje takie jak dostępność w ulubionym sklepie (46% badanych),
a także wielkość opakowania (również 46%). Dla konsumentów wybierających spośród gamy produktów gotowych, ważny jest również sposób (41%) oraz czas przygotowania dania (37%).

Danie gotowe ma przede wszystkim ułatwiać życie – to aspekt, o którym producenci nie mogą zapominać. – zauważa Aleksandra Wysocka. – Na zaufanie do marki składa się wiele czynników, takich jak smak produktu, jego opakowanie, sposób i czas przygotowania czy skład. 

Dania gotowe to nie tylko sposób na szybki obiad dla jednej osoby – aż 35 % badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36% sięga po nie, szukając pomysłu na obiad dla całej, najczęściej trzy czy czteroosobowej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa na patelnię. Zdecydowanie najczęściej sięgają po nie osoby dorosłe (nawet w 90%), rzadziej dzieci (ok. 40% przypadków). Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 37% robi zakupy na zapas.

Badanie dotyczące produktów gotowych zostało zrealizowane techniką CAWI, przez iAnswer na zlecenie FRoSTY, w listopadzie 2016 r. W badaniu wzięło udział 320 mieszkańców
miast – zarówno kobiety, jak i mężczyźni w wieku 20-55 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane