Badanie: Jakie formy promocji lubią konsumenci

www.portalspozywczy.pl 7 września 2016 14:21

Najbardziej atrakcyjną formą promocji jest obniżka ceny pojedynczego produktu (57 proc. wskazań). Dodatkowo, wysokim i rosnącym zainteresowaniem cieszą się promocje, gdzie korzyścią jest drugi ten sam produkt w obniżonej cenie (42 proc.) - wynika z badania Open Research pt. "Shoppers’ Perspective 2016".

Jak wynika z badania Open Research najwyżej ocenianą akcją promocyjną spośród tych, gdzie korzyść dla kupującego nie jest natychmiastowa są karty lojalnościowe (29 proc.). Pozostałe tego rodzaju promocje (np. konkursy, zbieranie naklejek, drobne upominki do zakupów) cieszą się znacznie mniejsza atrakcyjnością.

Gazetka promocyjna nadal jest najczęstszym bodźcem zachęcającym klientów do odwiedzenia sklepu – ponad 40 proc. osób, korzystających z promocji, ma wcześniej kontakt z gazetką sklepową.

Najczęściej dokonywane są zakupy artykułów spożywczych – przez większość kupujących robione są one codziennie lub prawie codziennie. Zdecydowanie odmienna jest częstotliwość zakupu chemii gospodarczej i kosmetyków – w przypadku tych kategorii zakupów dokonuje się średnio od 2 do 3 razy w miesiącu.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane