Badanie: Jedynie 6 proc. Polaków korzysta z aplikacji zakupowych w sklepach

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2018 12:42

Badanie: Jedynie 6 proc. Polaków korzysta z aplikacji zakupowych w sklepach Fot. Shutterstock.com

Choć 64 proc. Polaków wie o istnieniu aplikacji zakupowych, tylko 6 proc. korzysta z nich w sklepach, podczas robienia zakupów. 2 proc. wykorzystuje je do tworzenia elektronicznych list rzeczy do nabycia - wynika z badania Kantar TNS "Zachowania zakupowe konsumentów w sklepach", wykonanego na zlecenie firmy Philips Lighting.

Niski poziom zainteresowania aplikacjami wspierającymi zakupy może wynikać także z tego, że konsumenci odbierają je jako kolejną formę reklamy. W odróżnieniu od promocyjnych gazetek - bardziej nachalnej reklamy. Głównym źródłem informacji o promocjach w sklepach nadal są gazetki sieciowe. Po tę formę promocji produktów sięga co drugi konsument.

Trudno jednoznacznie określić najważniejszą barierę wśród osób, które nie używają aplikacji - aż 37 proc. konsumentów twierdzi, że po prostu nie lubi z nich korzystać. Innym czynnikiem jest niechęć do tworzenia konta (20 proc.), a także do udostępniania swoich danych osobowych (20 proc.).

Większość ankietowanych byłaby skłonna do zainstalowania i korzystania z aplikacji zakupowych na smartfonie, pod warunkiem, że wiązałoby się to dla nich z określonymi korzyściami. 52 proc. badanych deklaruje, że do korzystania z aplikacji skłoniłoby ich, gdyby oferowały one możliwość uzyskania dodatkowych informacji o nabywanych produktach. 51 proc. wskazuje, że atrakcyjna byłaby możliwość zlokalizowania się na planie sklepu za pomocą takiej aplikacji, 44 proc. respondentów odpowiada natomiast, że atrakcyjne byłyby aplikacje oferujące im sugestie i propozycje przydatnych dla konsumenta produktów.

Zbudowanie skojarzenia z programami lojalnościowymi (takimi jak np. karty stałego klienta) może zupełnie odmienić postrzeganie aplikacji. Mimo wykorzystywania smartfonów jako nośnika reklamy - konsumenci będą skupiać się na otrzymywanych korzyściach. To, co dotychczas uważali za sprzedaż, może stać się dla nich świadomie przyjętą wartością dodaną. 

Decyzja o wdrożeniu własnej aplikacji mobilnej to wielka szansa na dotarcie z ofertą do nowych
klientów (Rossman w pół roku od jej startu osiągnął blisko 6 mln pobrań!), ale wiąże się z nią także ryzyko. Błędy w działaniu aplikacji (np. problemy z logowaniem czy niemożność skorzystania z kuponu rabatowego) mogą prowokować zawiedzionych użytkowników do nieprzychylnych recenzji, co z kolei zniechęca kolejnych do jej instalowania. Aplikacja mobilna (i oparta o założenia marketing automation komunikacja z klientem) to trzon kierunku omnichannel – trendu, który wydaje się
być przyszłością nie tylko dla dużych sieci handlowych - uważają autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PT 2018-04-06 13:45:56

    ja korzystam z POLI, nie chcę kupować zachodniego badziewia w zachodnich badziewnych marketach, wolę dopłacić za swoje , tradycyjne w zaprzyjaźnionym sklepie u sąsiada,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.