Badanie: Kulinarne gusta Polaków szybko się zmieniają

Autor: www.dlahandlu.pl 12 maja 2016 11:03

Polacy coraz częściej poszukują dań ze składnikami z egzotycznych części świata, np. z Azji. Potwierdzają to badania przeprowadzone na zlecenie KFC. 68 proc. respondentów lubi polską kuchnię – co jest naturalne, 58 proc. włoską – co jest już tradycją, ale już 25 proc. orientalną – co jest nowym zjawiskiem.

– Gusta kulinarne Polaków bardzo szybko się zmieniają. Od kilku lat w naszym kraju trwa prawdziwa moda na poznawanie nowych smaków, stosowanie egzotycznych składników czy przypraw. Polacy eksperymentują w kuchni w swoich domach, ale coraz częściej chodzą też do restauracji serwujących egzotyczną kuchnię. Te, nowe, zainteresowania kulinarne Polaków obserwujemy również w restauracjach KFC, stąd decyzja o wprowadzeniu Orient Menu
z japońskim sosem Teriaki – mówi Olgierd Danielewicz, Brand President KFC.

Wyniki badania, wykonanego na zlecenie KFC, wyglądają następująco: 68% respondentów lubi polską kuchnię, 58% włoską, 25% orientalną, 19% meksykańską, 16% amerykańską, 15% wegatariańską bądź wegańską, 14% grecką, po 12% arabską (kebab) i śródziemnomorską (owoce morza), po 6% francuską, bałkańską i wschodnio-europejską. Najmniej, bo 2%, kuchnię niemiecką.

Badanie zostało zrealizowane dla KFC w dniach 11.03-14.03.2016 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowych SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 801 ankiet z osobami pracującymi, w wieku 25-39 lat z miejscowości
o wielkości 50 tys.+

 

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.