Badanie: Markety naśladują bazary

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2017 13:18

Jak wynika ze wspólnych badań CBOS i Akademii Leona Koźmińskiego „Jak i gdzie kupujemy żywność”, coraz rzadziej bywamy na niegdyś lubianych i popularnych bazarach. Co drugi badany nie kupuje na nich w ogóle. Zaledwie co siódma osoba zaopatruję się na targowiskach w co najmniej połowę produktów spożywczych.

Według najnowszego opracowania GUS na temat rynku wewnętrznego w naszym kraju, liczba targowisk spadła z 2222 w 2015 r. do 2199 w 2016 roku, co wiązało się ze zmniejszeniem ich łącznej powierzchni o ponad 66 tys. mkw.

Z drugiej strony, zapytani w badaniach Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach o ocenę funkcjonowania bazarów, respondenci wyrażali się o nich raczej pochlebnie. Najsilniejsze pozytywne wychylenie miały opinie dotyczące: obsługi klienta, wyboru produktów i poziomu cen. Tym, co najsilniej zniechęca ankietowanych do robienia zakupów na targowiskach są godziny otwarcia oraz nieakceptowanie form płatności innych niż gotówka.

Coraz śmielej w niszy zajmowanej niegdyś przez „ryneczki” działają markety i dyskonty. Według danych CBOS, około połowę lub więcej zakupów spożywczych robi w nich - odpowiednio - 73 i 48 proc. respondentów. Nie tylko są otwarte dłużej i coraz częściej akceptują płatności kartą, ale także starają się przypominać targowiska w tym, co jest w nich najlepsze. Przykładem udanego odzwierciedlenia bazarowego sposobu ekspozycji produktów jest układ przyjęty w madryckim Carrefourze.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane