PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Badanie: Na zakupy na wyprzedażach Polacy przeznaczają najczęściej od 250 do 500 zł

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2016 11:04

Zakupy na styczniowych wyprzedażach planuje prawie trzech na czterech konsumentów, wynika z badania PAYBACK Opinion Poll. Polacy najczęściej udadzą się po odzież i dodatki (72%) do centrów handlowych (68%). Na obniżone produkty przeznaczą najczęściej od 250 do 500 zł (36%), korzystając przy tym z bieżącego budżetu (51%).

97% konsumentów ma neutralny lub pozytywny stosunek do wyprzedaży, postrzegając je jako korzystne okazje zakupowe – tak wynika z corocznej ankiety PAYBACK Opinion Poll (POP). Podobnie jak w ubiegłym roku z zimowych obniżek skorzysta ponad 70% ankietowanych (73% – 2016, 77% – 2015 r.). Blisko 60% deklaruje, że regularnie korzysta z podobnych okazji.

1/3 zapytanych przez PAYBACK Polaków w tym roku przeznaczy na zakupy poniżej 250 zł, 36% - do 500 zł, a dla 12% wydatki na wyprzedaże sięgną do 1000 zł. Co drugi ankietowany pieniądze zaczerpnie głównie z bieżącego budżetu domowego, 35% skorzysta z odłożonych na ten cel oszczędności, a pozostali (15%) zapłacą kartą kredytową lub skorzystają z pożyczki w banku. 53% przeznaczy na zakupy taką samą kwotę, jak rok temu, a dla 27% wydatki będą wyższe w tym sezonie.

Centra handlowe pozostają pierwszym wyborem Polaków – na zakupy uda się tam 68% ankietowanych (to spadek o 16% w porównaniu do 2015 r.). Z oferty sklepów online skorzysta 49%, a super- i hipermarketów - 47%. 13% będzie wypatrywać obniżek cen w zagranicznych sklepach internetowych (w 2015 roku było to 20%).

- W poszukiwaniu przecenionych towarów pierwszym wyborem konsumentów od dawna są centra handlowe. Jest to stały trend już od kilku lat. Podobnym zainteresowaniem jak w ubiegłym roku cieszą się e-zakupy. Tegoroczne wyniki pokazują, że wśród Polaków spadło zainteresowanie ofertą sklepów internetowych spoza naszego kraju. W ubiegłym roku co piąty pytany, deklarował, że podczas wyprzedaży skorzysta z oferty zagranicznego sklepu online, w tym roku jest to 13%. Z roku na rok pojawiają się nowe sklepy, a w konsekwencji coraz bogatsza staje się ich oferta w każdym segmencie rynku – komentuje Piotr Lipiński, Head of Corporate and Marketing Communications w PAYBACK. 

Do najczęściej kupowanych towarów należą: odzież i dodatki (72%), książki i multimedia (36%), perfumy i kosmetyki (27%), zabawki (20%) oraz sprzęt RTV i AGD (19%). 57% ma zamiar udać się na zakupy na początku wyprzedaży, pozostali zaś poczekają, aż ceny będą jeszcze niższe.

Wśród najatrakcyjniejszych rodzajów promocji konsumenci wymieniają przede wszystkim: obniżkę ceny (45%), możliwość otrzymania gratisu (39%), darmową dostawę (36%) oraz rabat na następne zakupy (29%). Polacy nie zapominają także o środkach ostrożności w gorączce zakupów. Niemal 3/4 zawsze porównuje cenę na metce z tą sprzed obniżki, 69% upewnia się, że zgadza się ona z kwotą widniejącą na paragonie, a 52% porównuje oferty paru sklepów. 2/3 ankietowanych przyznaje, że do koszyka wrzuci również nieplanowane produkty (72% - 2015 r.).

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 421 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.