Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce, lokalnym sklepie i Lidlu

Autor: www.dlahandlu.pl 29 września 2016 10:59

Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce, lokalnym sklepie i Lidlu fot. shutterstock

Z przeprowadzonego we wrześniu b.r. przez Instytut MANDS badania wynika, że w ciągu dwóch tygodni poprzedzających badanie Polacy najczęściej robili zakupy artykułów spożywczych w sieci Biedronka (62% respondentów). W dalszej kolejności wymieniane były: lokalny sklep osiedlowy (bez podania marki - 32%), Lidl (32%), Tesco (26%), Carrefour (19%), Stokrotka (18%), Żabka (14%), Społem (11%), E.Leclerc (11%), Auchan (10%), Kaufland (8%).

Większość badanych zadeklarowała, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni odwiedziła sklepy należące do trzech sieci handlowych. - W przypadku lokalnego sklepu/sklepu osiedlowego nie możemy wykluczyć, iż część badanych nie skojarzyła nazwy sieci handlowej z placówką, którą odwiedzała - zastrzega instytut. Częściej niż pozostałe grupy w tego typu sklepach robiły zakupy  kobiety, osoby starsze (powyżej 65 roku życia) oraz mieszkańcy wsi.

Gazetki online przeglądane przez klientów sieci handlowych

Spośród osób, które dokonały zakupu artykułów spożywczych w ciągu ostatnich dwóch tygodni 35% przeglądało gazetki sieci handlowych online. Najczęściej były to osoby w wieku od 25 do 34 lat, pozostające w związku małżeńskim, posiadające przynajmniej jedno dziecko. Respondenci w takiej formie najczęściej przeglądali gazetki Biedronki (20% ogółu badanych) oraz Lidla (10%). Pozostałe marki uzyskały poniżej 5% wskazań. Średnio jeden respondent, który przeglądał gazetkę online miał kontakt z 1,2 tytułu, co może świadczyć o dużej lojalności. Możliwe też, że osoby badane oglądały gazetki online przed udaniem się do konkretnej sieci handlowej, co może mieć z kolei wpływ na wysokość konwersji, która nie była przedmiotem badania). Reasumując, w porównaniu do wyników realizowanego przez MANDS badania czytelnictwa gazetek (BCG) w zakresie dystrybucji door-to-door, zasięg gazetek online jest nadal niższy, ale widać wyraźnie różne strategie poszczególnych sieci w zakresie komunikacji z klientami za pomocą gazetek (w przypadku dystrybucji door-to-door liderem jest Kaufland, dla którego jest to ważny kanał komunikacji z klientami,  natomiast w przypadku gazetek online – Biedronka, która dystrybucji bezpośredniej nie prowadzi w sposób regularny).

Niska penetracja aplikacji sieci handlowych na smartfony wśród osób dokonujących w nich zakupów

8% badanych zadeklarowało, że posiada zainstalowaną na swoim smartfonie aplikację przynajmniej jednej z sieci handlowych. Zdecydowana większość spośród nich posiadała jedną aplikację (tylko 4 badanych posiadało dwie aplikacje), najczęściej była to aplikacja Biedronki (6% ogółu badanych).

Badanie zrealizowane zostało metodą CATI, na ogólnopolskiej próbie 18+, N=600.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jan Polak 2016-09-29 19:08:49

    Do biedronki i Lidla chodzą sami wsioki

    widzę co się dzieje przyjeżdzają całymi rodzinami bo wydaje im się że chyba są w Niemczech albo Portugali ??????

    Masakra jakie ćwoki - moja noga tam raz była i więcej tam nie postanie.



    Jan Polak

  • GROM 2016-09-29 15:03:27

    Ja kupuję w Społem,bo tam wcale nie jest drożej, niż w Biedronie,a wędliny i chleb mają o niebo lepszy. Kupowanie w zagranicznych sklepach to podcinanie gałęzi na której siedzimy i brak wyobraźni polskiego społeczeństwa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane