Badanie programów lojalnościowych: Polaków najbardziej interesuje gotówka

Autor: ARC, www.dlahandlu.pl 12 listopada 2013 10:37

Polskim konsumentom korzystającym z programów lojalnościowych najbardziej zależy na gotówce, czy to w postaci rabatu, zniżki czy bonu na zakupy. W ciągu ostatniego roku widać niewielki wzrost odsetka osób aktywnych w programach. Jednocześnie uczestnicy programów lojalnościowych przyznają, że ich lojalność w stosunku do marki, z której programu korzystają ma głównie charakter transakcyjny - wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Odsetek polskich konsumentów, którzy deklarują udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie - około 50%. Jednocześnie zmienia się stosunek konsumentów do programów. Konsumenci w coraz większym stopniu są zainteresowani korzyściami materialnymi, o których wyborze sami decydują - w stosunku do ubiegłego roku znacząco wzrosła atrakcyjność nagród będących niejako substytutem gotówki. W przypadku benefitów niematerialnych, najwyżej cenioną wartością wśród uczestników jest otrzymywanie, wcześniej niż pozostali klienci, informacji o wyprzedażach i eventach.

- Nasze badanie dotyczące programów lojalnościowych potwierdza popularyzację coraz powszechniejszej idei smart shoppingu, w ramach której konsumenci bardziej uważnie i zdecydowanie mniej spontanicznie podchodzą do swoich zakupów. Widać to choćby w preferencji benefitów uzyskiwanych z programów lojalnościowych oraz w niedużym, ale jednak wzroście aktywności w ramach programu. Konsumenci skłaniając się ku benefitom związanym z gotówką czy rabatami dają wyraz temu, że to oni chcą decydować, w jaki sposób wydadzą uzyskane pieniądze będące nagrodą za to, że robią zakupy w danym sklepie - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W ciągu ostatniego roku wyraźnie zmalał odsetek osób zupełnie nie interesujących się programem lojalnościowym, w którym uczestniczą, nieco zwiększył się odsetek osób, które są aktywne w programie.

W tegorocznym badaniu zdecydowanie widoczny jest wzrost chęci chronienia własnych danych osobowych i prywatności. Największą barierą wejścia do programu jest dla konsumentów konieczność przekazania jakichkolwiek danych osobowych 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane