Badanie: Przed świętami pieniądze Polaków powędrują głównie do dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 7 kwietnia 2017 11:13

Jednak jak wynika z badań przeprowadzonych przez PAYBACK dla większości Polaków Wielkanoc to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu z rodziną (77 proc.). Na większe przedświąteczne zakupy wybiera się ponad 60 proc. osób zapytanych przez PAYBACK.

Najwięcej ankietowanych (42%) planuje wydać na nie między 100 a 300 zł. Co trzecia osoba przeznaczy na przedświąteczne zakupy kwotę w granicach 300-500 zł. Pieniądze powędrują głównie do kas dyskontów (50%) oraz hiper- i supermarketów (37%). Prawie połowa Polaków stara się jednak nie popadać w przedświąteczną gorączkę zakupów i próbuje oszczędzać na wielkanocnych wydatkach. W tym celu większość osób chodzi na zakupy z listą (68%), przygotowuje wcześniej spis potraw do przygotowania i listę brakujących do nich składników (55%).

Innym sposobem Polaków na zaoszczędzenie pieniędzy jest kupowanie na promocjach i wyprzedażach (52%) oraz wybieranie tańszych produktów, np. marek własnych sklepów (36%). Może m.in. dzięki tym metodom prawie wszyscy Polacy (93%) pokrywają wydatki związane z Wielkanocą z bieżącego budżetu. Pozostałe osoby wspierają się zgromadzonymi oszczędnościami (55%) oraz środkami z karty kredytowej (30%).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK kupowanie prezentów pozostaje nadal typowo bożonarodzeniowym zwyczajem. Tylko co czwarta osoba deklaruje zakup podarków dla najbliższych z okazji Wielkanocy. W tym czasie obdarowywane są przede wszystkim dzieci (75%) oraz partnerzy i partnerki (40%). Nie dziwi więc, że ankietowani planują przede wszystkim zakup słodyczy (57%), zabawek (52%) oraz kosmetyków (34%). Najwięcej osób (36%) planuje przeznaczyć na ten cel 50-100 zł. Co trzecia osoba chce wydać kwotę między 100 a 200 zł.

Przedświąteczny czas Polacy spędzają w kuchni: ponad 60% osób przyrządza wielkanocne potrawy a przeszło połowa osób piecze z tej okazji ciasta. Do tych najbardziej lubianych przez Polaków wielkanocnych potraw należą żurek (42%), biała kiełbasa (42%), faszerowane jajka (35%) oraz wielkanocna babka (29%). Bogactwo smakołyków powoduje, że co piąta osoba zapomina na czas Wielkanocy o diecie i pozwala sobie na rozkoszowanie się świątecznymi potrawami do woli.
Przygotowanie wielkanocnych potraw wymaga nie tylko czasu i pracy, ale często również większej ilości produktów.

3/4 osób planuje obchodzić tegoroczne święta w zaciszu domowym. Polacy, którzy zamierzają spędzić Wielkanoc poza domem, najczęściej planują wyjazd na całe święta do rodziny (40%) lub odwiedzenie najbliższych mieszkających w pobliżu (34%). Co piąta osoba natomiast ma w planach wyjazd turystyczny.

  • Krzysiek 2017-04-07 12:18:32

    Pierwsze słyszę, żeby na Wielkanoc wręczano sobie prezenty.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,25

  • Śr

    15,43

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11013

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane